ظرفیت سازی و ایجاد هم افزایی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

  نشست “ظرفیت سازی و ایجاد هم افزایی بین سازمان های دولتی و غیر دولتی در زمینۀ توانمند سازی زنان سرپرست خانوار” توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد برگزار شد.

در این نشست عده ای از مقامات مسئول از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظیر دکتر تاج الدین، مدیر کل محترم دفتر امور حمایتی و توانمندسازی، و دکتر میدری، معاون محترم رفاه اجتماعی به همراه تعدادی از نمایندگان سازمان های مربوط حضور داشتند.

دکتر تاج الدین در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و محافظت از آنان در برابر آسیبهای اجتماعی افزود: “ارتقاء سطح تحصیلات در میان زنان سرپرست خانوار، توسعۀ شبکه های اجتماعی حمایتگر برای پاسخ به نیازهای آنان و ایجاد انگیزه برای آنان از طریق ارائۀ خدمات مشاورۀ تخصصی از جمله راهکارهای حمایت از این گروه است.”

زنان سرپرست خانوار، با توجه به شرایط و موقعیت خاصی که در جامعه دارند، بیشتر از گروه های دیگر در معرض خطر و آسیب های اجتماعی قرار دارند. اکثریت این گروه اجتماعی از درآمد بسیار کمی برخوردارند و این موضوع به تنهایی باعث آسیب پذیری فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنان می گردد.

همچنین سطح پایین تحصیلات و مهارت در میان این گروه باعث شده آنان از روند توسعه جا بمانند.

دکتر میدری در مورد ساختارها ی ارتقاء هم افزایی بین سازمان های دولتی و غیر دولتی در برخورد با موضوع زنان سرپرست خانوار و ایجاد سیاست های واحد و یکپارچه برای توانمندسازی این گروه تصریح کرد: “باید از تجربیات جهان استفاده کنیم. باید تعاملی یکپارچه و هماهنگ میان سازمان های ذیربط برقرار گردد تا در برخورد با این موضوع، نه تنها در قانون گذاری بلکه در اجرا نیز یک صدا باشیم.”

دکتر میدری در ادامه به “پنجرۀ واحد رفاه اجتماعی” اشاره کرد و در این مورد توضیح داد: “افزایش سطح دسترسی، افزایش بهم پیوستگی، توانمندسازی سطح منطقه ای، تسهیل هماهنگی و هماهنگ سازی از کارکردهای این مفهوم است.”

این نشست با هدف مطالعۀ آسیب های اجتماعی در میان زنان سرپرست خانواده، ابعاد، سطوح و مراحل توانمندسازی و شاخص های راهبردی و عملکردی آن و شناسایی ظرفیت های بین بخشی و فرابخشی و چالش های پیش رو ادامه یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا