عرضه ۳۲ ولت اختصاصی به مشتریان در صنعت بلاکچین

مدیر عامل یوبیتکس عنوان کرد: طی سال های اخیر تمام انرژی تیم یوبیتکس بر تقویت زیر ساخت های فنی بوده است و در همین رابطه در صنعت بلاکچین بیش از ۳۲ ولت اختصاصی به مشتریان عرضه کرده ایم.

به گزارش سیارنیوز، نشست خبری صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس در سومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در غرفه اختصاصی این صرافی با حضور محمد یعقوبی بنیانگذار و مدیرعامل یوبیتکس، عیسی کشاورز، منتور و هم بنیان گذار یوبیتکس  و جمعی از فعالان صنعت کریپتوکارنسی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست محمد یعقوبی، مدیرعامل یوبیتکس با بیان اینکه Core فعلی یوبیتکس قابلیت انجام ۶۰۰ هزار معامله بر ثانیه را دارد، تصریح کرد: طی سال های اخیر تمام انرژی تیم یوبیتکس بر تقویت زیر ساخت های فنی بوده است و در همین رابطه در صنعت بلاکچین بیش از ۳۲ ولت اختصاصی به مشتریان عرضه کرده ایم.

یعقوبی با بیان اینکه تمام انرژی شرکت یوبیتکس بر ارائه یک پلتفرم شایسته برای سرمایه گذاران ایرانی در حوزه رمزارز متمرکز بوده است، گفت: با پذیرش کم و کاستی ها، شرایط روز اقتصادی، تحریم های بین المللی و فشارهای نهادهای داخلی اما معتقدم پلتفرم یوبیتکس قابل رقابت با پلتفرم های خارجی است.

او با اشاره به دیگر فعالیت های شرکت یوبیتکس، افزود : ما به دیگر حوزه ها نیز ورود کردیم و یک پلتفرم دیگر در حوزه تریدینگ در شرکت ما در حال تکمیل است و ظرف دو ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ همچنین آکادمی یوبیتکس راه‌اندازی شده که اکنون به صورت اختصاصی به مشتریان یوبیتکس در حال سرویس است.

به گفته این فعال حوزه کریپتوکارنسی؛ عدم شناخت کاربران از بازار و دانش محدود آنها از معاملات یکی از معضلات اساسی یوبیتکس بود که با برگزاری دوره های آموزشی بخشی از مشکلات حل شد بنابراین برای حل اساسی این چالش آکادمی یوبیتکس راه اندازی شده که حداقل های معاملات کریپتو را به کاربران آموزش دهد.

با تورم ۱۰۰ درصدی کسب و کارها چگونه می توانند مالیات بپردازند

عیسی کشاورز در خصوص اخذ مالیات در حوزه های رمزارزی کشور گفت: اینکه هنوز تکلیف دولت با حوزه ارزهای دیجیتال مشخص نشده و حالا قانون اخذ مالیات بر انتقال رمزارزها را قرار داده به هیچ عنوان منصفانه نیست.

بر اساس این گزارش عیسی کشاورز، منتور و هم بنیان گذار یوبیتکس در ادامه با تاکید براینکه راز نجات نهادهای سنتی پولی از بحران‌های روز اقتصادی در ظرفیت صنعت حوزه بلاکچین است؛ افزود: اگر چه تاکنون بخشی از حاکمیت به ظرفیت بالای حوزه فین تک و رمزارزها پی برده است اما در مقابل نهاد دیگری به چابکی این حوزه موضع دارد.

‌هم بنیانگذار شرکت یوبیتکس تصریح کرد: به منظور رفع تعارض منافع از تمام نهادهای حاکمیتی، از جمله نهادهای پولی سنتی مثل بانک ها، صندوق ارزی و سازمان بورس دعوت به همکاری با حوزه فین تک و بلاکچین می‌کنم چرا که نظام اقتصاد کشور برای برون رفت از چالش های اخیر نیازمند تعامل سازنده و به رسمیت شناختن ظرفیت های بالقوه صنعت بلاکچین است.

عیسی کشاورز در پاسخ به سوال زیمانیوز در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه رمزارزها گفت: از کارهای عجیب دولت بود که هنوز این حوزه را به رسمیت نشناخته و حمایتی نکرده قانون اخذ مالیات را بر این حوزه تدوین میکند.

وی گفت: اینکه هنوز تکلیف دولت با حوزه ارزهای دیجیتال مشخص نشده و حالا قانون اخذ مالیات بر انتقال رمزارزها را قرار داده به هیچ عنوان منصفانه نیست.

کشاورز با بیان اینکه مالیات در تمام حاکمیتها از قوانین مهم است و تمامی کسب و کارها در ازای مسئولیت اجتماعی کسب و کارهایشان باید مالیات بپردازند امر پذیرفته شده ای است افزود: اما اینکه مالیات امروزه برای دولت ابزاری برای فشار بیش از حد به مردم شده است و جالب تر از آن وقتی رسما اعلام تورم ۴۵ درصدی می کنند و آمار غیر رسمی ۱۰۰ درصد است در جامعه ای که تورم را مالیات پنهان عنوان میکنند مالیات دیگر معنایی ندارد.

وی بیان کرد: مالیات که در این حوزه به این شکل دنبال می شود، تبعات سیاسی و اجتماعی سنگینی به دنبال خواهد داشت. کسب و کارهای که تحریم هستند چگونه میتوانند مالیات بپردازند.

سال ۱۳۸۰ حدود ۲۰ سال پیش در برنامه توسعه ایران در سال ۱۴۰۴ کشور اول منطقه در فناوری و نوآوری خواهد شد اما آیا کشور اول منظیقه باید دارای چنین سرعت اینترنتی باشد یا ۴ هزار کسب و کار اینترنتی منهدم داشته باشد؟ در مجموع باید بگویم منطقی بین قوانین دولت و عملکردی که با این حوزه دارد وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا