فروشگاه اپیک گیمز که بهخاطر عناوین انحصاری خود شهرت دارد، طی دو سال آینده حتی بیشتر و جدیتر این استراتژی خود را به پیش خواهد برد.
به همین زودی بیش از دو سال است که از راهاندازی فروشگاه اپیک گیمز گذشته و اگرچه به خودی خود راهاندازی فروشگاهی توسط شرکت اپیک گیمز که این روزها بهخاطر Fortnite مشهور است اتفاق استثنائیای نیست و شرکتهای بزرگ متعددی از فروشگاه و پلتفرم مخصوص خود برخوردار هستند، با این حال فروشگاه اپیک گیمز با سیاستهای متفاوت خود سریعاً مورد توجه قرار گرفته و رشد کرده است. این فروشگاه بهخاطر ارائهی عناوین ترد پارتی بزرگ و AAA بهصورت انحصاری که اتفاقی بود که پیشتر مشاهده نکرده بودیم، مخاطبان فراوانی را به سمت خود جذب کرد و حتی به نوعی توانست پس از سالها به تنها پلتفرمی تبدیل شود که میتواند رقیب جدی استیم برشمرده شود.
با این وجود، به نظر میرسد که اپیک گیمز برنامههای بیشتری برای آینده دارد و حتی عناوین انحصاری بیشتری نسبت به گذشته ارائه خواهد داد. سخنگوی این شرکت طی مصاحبه با PC Gamer در خصوص استراتژی فروشگاه برای آثار انحصاری چنین توضیح داده است:
طی دو سال آینده عناوین انحصاری بیشتری در مقایسه با تعداد عناوینی که تا به امروز منتشر کردهایم خواهیم داشت.
گفتهی سخنگوی این شرکت کاملاً واضح به نظر میرسد و بدین معنی است که فروشگاه اپیک گیمز درحالی که طی دو سال اخیر از آثار مستقل مختلف گرفته تا بازیهای بزرگی نظیر Borderlands 3 را بهصورت انحصاری به انتشار رسانده بود، قرار است طی دو سال آینده حتی عناوین بیشتری را به این صورت ارائه دهد که قطعاً عناوین بزرگ در بین آنها به چشم خواهند خورد.
عناوین انحصاری، ارائهی بازیهای رایگان باکیفیت بهصورت مداوم و شیوهی تقسیم درآمد عادلانه، سیاستهای عمدهی فروشگاه اپیک گیمز بودهاند و مدیر عامل اپیک یعنی «تیم سوئینی» (Tim Sweeney) در گذشته اظهار داشته بود که ارائهی عناوین انحصاری استراتژی کلیدی برای به دست آوردن جایگاهی در بازار در رقابت با پلتفرم بزرگ و تثبیتشدهای مثل استیم بوده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که از این هفته نمایش Epic Games Store Showcase را در توئیچ برگزار خواهد کرد و احتمال دارد که در آن شاهد معرفی برخی از بازیهای انحصاری روی این پلتفرم باشیم.
از سایر اخبار مرتبط با اپیک گیمز باید به برگزیده شدن آن بهعنوان محبوبترین برند گیمینگ جهان طبق نظرسنجی نشریهی تجاری بریتانیایی BusinessFinancing Co اشاره کرد. این شرکت در ۱۴۱ کشور از مجموع تقریباً ۱۹۰ کشور جایگاه محبوبترین برند را از آن خود کرده است که دستاوردی چشمگیر است. ضمناً طبق آخرین گزارشات، فروشگاه اپیک گیمز هماکنون دارای بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر است و تعداد کاربران فعال روزانهاش به ۳۱.۲ میلیون میرسد که رشدی ۱۹۲ درصدی نسبت به سال گذشته به شمار میرود.
نظر شما راجع به عملکرد فروشگاه اپیک گیمز چیست؟
لینک کوتاه: