فروش بازی GTA V

فروش بازی GTA V به بیش از ۱۵۵ میلیون نسخه رسید؛ عرضه مجموعاً ۶۲ بازی توسط تیک-تو

تیک-تو گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی اخیر را به انتشار رسانده و از جدیدترین آمار فروش بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 آگاه شده‌ایم.

GTA V و Red Dead Redemption 2 همواره برای «تیک-تو اینترکتیو» (Take-Two Interactive) سودآورهای عظیمی به شمار می‌روند و می‌توان گفت که تقریباً در هر سه‌ماهه به ترتیب ۵ و ۱ میلیون نسخه از آن‌ها به فروش می‌رود. در گزارش قبلی، فروش بازی GTA V به ۱۵۰ میلیون نسخه می‌رسید و Red Dead Redemption 2 نیز ۳۸ میلیون به فروش رسانده بود و حال طی جدیدترین گزارش برای سه‌ماهه‌ی اخیر تا پایان ماه سپتامبر، اعلام شده است که دقیقاً به ترتیب ۵ و ۱ میلیون نسخه به فروش این عناوین افزوده شده است.

تیک-تو در گزارش مالی خود تایید کرده است که فروش بازی GTA V روی ۱۵۵ میلیون نسخه قرار گرفته درحالی که Red Dead Redemption 2 در مجموع موفق به فروش ۳۹ میلیون نسخه شده است. مجموعاً ۳۵۵ میلیون نسخه از کل سری GTA و ۶۲ میلیون نسخه از سری Red Dead Redemption در سراسر جهان به فروش رسیده است.

با عرضه‌ی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition و نسخه‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سریز ایکس/اس GTA V در آینده، راک‌استار و تیک‌تو قطعاً طی ماهای آتی شاهد رشد فروش خواهند بود اگرچه به نظر نمی‌رسد که GTA 6 در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار شود. در عین حال شایعات حکایت از این دارند که بازسازی نسخه‌ی اول Red Dead Redemption در دست توسعه قرار دارد که می‌تواند عنوان سودآور عظیم دیگری برای راک‌استار باشد.

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition که شامل GTA 3 ،GTA: Vice City و GTA: San Andreas می‌شود، برای پی‌سی (از طریق Rockstar Games Launcher)، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سریز ایکس/اس و نینتندو سوئیچ منتشر می‌گردد و GTA V و GTA Online در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس عرضه خواهند شد.

علاوه بر این‌ها، تیک-تو که شرکت مالک راک‌استار گیمز، ۲K گیمز و «پرایوت دیویژن» (Private Division) محسوب می‌شود، انتظار دارد تا پایان سالی ۲۰۲۴ در مجموع ۶۲ بازی را روانه‌ی بازار کند که ۲۳ بازی جزو عناوین اصلی پی‌سی و کنسول‌ها خواهند بود. از این تعداد، تا به اینجا ۵ بازی رسماً معرفی شده است؛ NBA 2K22 (که چند ماه است در دسترس قرار دارد)، WWE 2K22 (که در ماه مارچ به عرضه می‌رسد)، Tiny Tina’s Wonderlands ،Marvel’s Midnight Suns (که اخیراً عرضه‌اش به تعویق افتاد) و Kerbal Space Program 2.

طرفداران امیدوار هستند که GTA 6 جزو این مجموعه عناوین پیش روی تیک-تو باشد اما با گزارشاتی که از مشکلات آن در توسعه و انتشار احتمالی در سال ۲۰۲۵ حکایت دارند، تحقق چنین امری بعید به نظر می‌آید. همچنین ظاهراً آی‌پی جدیدی که استودیوی «هنگر ۱۳» (Hangar 13)، سازنده‌ی Mafia 3 روی آن کار می‌کرد، لغو شده است. در این بین نسخه‌ی جدید BioShock در دست توسعه است ولی مشخص نیست که دقیقاً در چه زمانی آماده‌ی انتشار خواهد شد.

نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که تیک-تو برنامه دارد در طول این سه سال ۹ عنوان بازسازی شده یا نسخه‌ی جدید و به‌روزرسانی شده از عناوین قدیمی را ارائه دهد که تاکنون از ۴ بازی رونمایی شده است؛ Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition، نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس GTA V، نسخه‌ی مستقل GTA Online و Kerbal Space Program Enhanced Edition. باید منتظر ماند و دید بازسازی Red Dead Redemption جزو ۵ بازی باقی مانده خواهد بود یا خیر.

سایر بازی‌‌های پیش روی تیک-تو شامل ۴ عنوان میدکور، ۲۰ بازی موبایلی و ۶ بازی مستقل می‌شوند که از بین آن‌ها تنها شاهد معرفی رسمی OlliOlli World بوده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا