پلی‌استیشن 5

فروش پلی‌استیشن ۵ در سراسر جهان از مرز ۱۰ میلیون واحد گذشته است

شرکت سونی به‌تازگی از دستاورد جدید کنسول نسل جدید خود یعنی پلی‌استیشن ۵ در زمینه‌ی فروش در سراسر جهان خبر داده است.

سونی به‌تازگی از دستاورد جدید کنسول نسل جدید خود یعنی پلی‌استیشن ۵ خبر داده است. تا ۱۸ ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ میلیون واحد از این کنسول در سراسر جهان به فروش رسیده است درحالی که در آپریل ۲۰۲۱ بیش از ۷.۸ میلیون واحد عرضه شده بود. «ورونیکا راجرز» (Veronica Rogers)، معاون ارشد عملیات تجاری سونی اظهار داشته که پی‌اس ۵ به «سریع‌الفروش‌ترین کنسول در تاریخ شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی» تبدیل شده است.

راجرز متذکر شده است که تمامی اعضای سونی تمام توان خود را جهت بهبود تجربه‌ی بازیکنان از پلی‌استیشن به کار گرفته‌اند و همچنین به تیم «توسعه‌ی محصول» (Product Development) اشاره کرده که روی درایو SSD، صدای سه‌بعدی و کنترلر دوال‌سنس کار کرده است. وی همچنین نقش تیم «مهندسی و عملیات سخت‌افزار» (Hardware Engineering and Operations) در «فراهم‌سازی منابع لازم جهت ساخت مدل‌های فیزیکی پلی‌استیشن ۵» را حیاتی دانسته درحالی که تیم‌های «عملیات تجاری» (Business Operations) در سراسر جهان به عرضه‌ی این کنسول به مصرف‌کنندگان کمک کرده‌اند.

سونی پیش‌بینی می‌کند که فروش پلی‌استیشن ۵ در سال مالی آینده به ۱۴.۸ میلیون واحد برسد.

با این حال، سونی در حال حاضر در تامین واحد‌های کافی از پلی‌استیشن ۵ با مشکل موجه تست و مدیر عامل پلی‌استیشن یعنی «جیم رایان» (Jim Ryan) در گفت‌وگو با رویترز اذهان داشته است که اگرچه سونی در تلاش است تا مشکل کمبود جهانی پی‌اس ۵ را حل کند، به نظر نمی‌رسد که این مسئله در آینده‌ی نزدیک به پایان برسد. کمبود جهانی تراشه و فروش دوباره‌ی این کنسول با قیمت بالاتر توسط مردم باعث شده است که تهیه‌ی پلی‌استیشن ۵ از زمان عرضه تاکنون دیوار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا