فیسبوک رسماً اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۶ تا به حال بیش از ۱۳ میلیارد در حوزه امنیت در طول پروسه توسعه محصولات خود هزینه کرده است.
فیسبوک به دنبال گزارشات وال استریت ژورنال، اظهار داشته که از سال ۲۰۱۶ به بعد بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای «ایمنی و امنیت» هزینه کرده و ۴۰ هزار نفر را به این حوزه اختصاص داده است. این شرکت از این ارقام بهعنوان مثالی از چگونگی پاسخگویی به مشکلات در فیسبوک و اینستاگرام استفاده کرده و بیان داشته که مطالب وال استریت ژورنال فاقد پسزمینهی حائز اهمیت دربارهی مسائل پیچیده بوده است.
فیسبوک طی مطلبی در بلاگ رسمی خود چنین بیان داشته است:
در گذشته ما به چالشها در زمینهی ایمنی و امنیت با سرعت کافی در پروسه توسعه محصولات رسیدگی نمیکردیم. اما اساساً رویکرد خود را تغییر دادهایم. امروزه ما تیمهایی را داریم که بهطور مشخص روی مسائل ایمنی و امنیت متمرکز هستند و به ما اجازه میدهند که طی پروسه توسعه محصولات و نه بعد از آن، به این مسائل رسیدگی کنیم.
مشاجرات وال استیرت ژورنال و فیسبوک در حوزه امنیت
وال استریت ژورنال مدعی شده که فیسبوک از مشکلات جدی نظیر انتشار اطلاعات کذب درمورد ویروس کرونا بهصورت گسترده آگاه بوده ولی جهت جلوگیری از کاهش تعامل کاربران با این پلتفرم، حل این مشکل را به تعویق انداخته است. حتی اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه فیسبوک اطلاعات ناقصی را به محققان مسئلهی اطلاعات کذب در این پلتفرم ارائه داده است اگرچه سخنگوی فیسبوک به نیویورک تایمز اعلام کرده که این اشتباه، حاصل یک خطای فنی بوده و این شرکت همواره در این باره توضیح داده و در تلاش است تا سریعاً این مشکل را برطرف کند.
با موج جدید مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا که ناشی از گونهی جدید واگیردارتر کرونا است، موج اطلاعات نادرست دربارهی این ویروس نیز دوباره شدت گرفته است و ادعاهای اشتباه نظیر اینکه «واکسن تاثیرگذار نیست»، «ایمنی حاصلشده از ابتلا به ویروس از واکسن بهتر است» و «واکسن باعث سقط جنین میشود» اوج گرفتهاند. این درحالی است که در ماههای می و ژوئن که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اکثر نقاط ایالات متحدهی آمریکا بسیار پایین بود، موج انتشار اطلاعات نادرست آرام شده بود. حتی مطالعات نشان میدهد که اطلاعات کذب در فیسبوک ۶ برابر بیشتر از اخبار صحیح تعامل کاربران را به دنبال داشته است.
لینک کوتاه: