«فیل اسپنسر» (Phil Spence)، مدیر ایسباکس دربارهی استریمینگ که شاید مسیر آیندهی گیمینگ را در آینده شکل دهد توضیحاتی را ارائه داده است.
شرکتهای بزرگ از جمله سونی و مایکروسافت و گوگل همواره از نقش برجستهی استریمینگ در آیندهی گیمینگ گفتهاند. و بدون شک این ایده که بتوانید در هر زمانی و هر مکانی بر روی هر دستگاهی بازی استریم و تجربه کنید بسیار هیجانانگیز است. ولی این ایدهی هیجانانگیز چالشها و سختیهایی را هم با خود به همراه دارد که در حال حاضر راه حل کاملی برای آنها پیدا نشده است. بهعنوان مثال، گوگل استادیا بهعنوان اولین پلتفرم استریمینگ عمده اخیراً راهاندازی شد و نتوانست آنطور که باید ظاهر شود و عملکرد خوبی را ارائه دهد.
به نظر میرسد فیل اسپنسر بهعنوان مدیر ایکسباکس میخواهد که کمی از این هیجان و امید فراوان بکاهد و دیدی واقعگرایانهتر را نسبت به استریمینگ و بهطور دقیقتر سرویس xCloud مایکروسافت به مخاطبان بدهد. او و سایر اعضای تیم xCloud طی مصاحبه با گیماینفورمر دربارهی این سرویس صحبت کردهاند. یکی از جنبههای مورد تمرکز در این مصاحبه، تأخیر در ارائه و اجرای بازی بود که تیم xCloud به خوبی از آن آگاه است و میداند که هنوز با چالشهایی در این زمینه روبهرو هستند. و اسپنسر گفته است که xCloud و بهطور کلی، برای کسانی که قابلیت و امکانات استفاده از آن به بهترین شکل ممکن را دارند باعث راحتی است و بهترین راه بازی کردن همچنان همان راه مرسوم است.
به صراحت میگویم که بهترین راه بازی همان شیوهی آفلاین است. استریمینگ تنکنولوژیای برای راحتی است. یک تکنولوژی اختیاری است برای وقتی که از کنسول خود دور هستید و میخواهید بازی کنید.
بیشک استریمینگ در صورت فراهم بودن شرایط از جمله اینترنت مناسب میتواند به یک تکنولوژی انقلابی تبدیل شود. با این حال، همانطور که گفته شد چالشهایی در این راه وجود دارد که باید منتظر ماند و دید که در آینده حل خواهد شد یا خیر. بر خلاف فیلمها و موسیقی، استریمینگ بازیها حجم بسیار بیشتری از دادهها را میطلبد و این کار را برای آن سخت میکند. آیا تکنولوژی در آیندهی نزدیک به اندازهی کافی برای فراهم شدن این قابلیت بهطور کامل و عمومی پیشرفت خواهد کرد؟ در حال حاضر که حق با فیل اسپنسر است.
لینک کوتاه: