اسپیس‌اکس

امضای قرارداد اتصال ماهواره‌ای بین اسپیس‌اکس و گوگل کلاود

اسپیس‌اکس و گوگل کلاود به‌تازگی قرارداد جدیدی را امضا کرده‌اند تا از اتصال ماهواره‌ای برای اهداف خود نهایت استفاده را ببرند.

گوگل روز گذشته اعلام کرد که قراردادی را با اسپیس‌اکس با مدیریت ایلان ماسک جهت استفاده از سرویس اینترنت رو به رشد این شرکت یعنی استارلینک به امضا رسانده است. اسپیس‌اکس پایانه‌های استارلینک را در مراکز داده‌های ابری گوگل در سراسر جهان مستقر خواهد کرد با هدف اینکه فناوری ابری را در اختیار مشترکین این سرویس قرار دهد و گوگل را قادر به استفاده از اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای برای مشتریان خود کند.

خدمات استارلینک-گوگل کلاود که شامل ارائه‌ی امن اطلاعات به نقاط دوردست سراسر دنیا می‌شود، تا انتهای ۲۰۲۱ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. اسپیس‌اکس اولین پایانه‌ی استارلینک را در مرکز داده‌ی گوگل در نیو آلبانی در اوهایو نصب خواهد کرد و اخبار بیشتر از برنامه‌های همکاری دو شرکت طی ماه‌های آتی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اسپیس‌اکس و گوگل کلاود پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ برای پوشش مجموعه‌ای از فناوری‌ها نظیر ساخت ماهواره‌ی استارلینک ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تا به اینجا ۱,۶۲۵ ماهواره‌ی استارلینک راه‌اندازی شده‌ است که حدود ۱,۵۵۰ از آن‌ها هم‌اکنون در مدار زمین هستند. برنامه­‌ی بتای استارلینک که سال گذشته آغاز شد حداقل از ۱۰ هزار کاربر در سراسر ایالات متحده‌ی آمریکا، کانادا و چند کشور اروپایی برخوردار است و حداقل ۵۰۰ هزار سپرده‌ی ۱۰۰ دلاری توسط مشتریان احتمالی این سرویس وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا