قطعی اینستاگرام

قطعی اینستاگرام در آینده به کاربران اطلاع‌رسانی خواهد شد

فیسبوک پس از قطعی‌ها و حواشی‌ اخیر، تصمیم گرفته است که با ارائه‌ی قابلیتی جدید از این به بعد قطعی اینستاگرام را به کاربران اطلاع‌رسانی کند.

اینستاگرام قابلیت جدیدی را مورد آزمایش قرار می‌دهد که وقتی این پلتفرم با مشکلات فنی عمده‌ای مواجه است، به کاربران هشدار خواهد داد. این هشدار در قالب یک نوتیفیکیشن در قسمت Activity Feed به نمایش در می‌آید و زمانی که «مردم سردرگم و به دنبال پاسخ هستند»، اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهد که در زمان‌هایی مثل هفته‌ی گذشته که این پلتفرم به مدت شش ساعت از دسترس خارج شده بود،‌ مفید ظاهر خواهد شد.

با سر و صدای زیادی که قطعی اخیر سرویس‌های فیسبوک نظیر اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک به دنبال داشت، چنین حرکتی از سوی این شرکت کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. وقتی این پلتفرم‌ها از دسترس خارج شدند، بسیاری از کاربران نمی‌دانستند که مشکل از اتصال اینترنتی یا حساب کاربری آن‌ها است یا در واقع اختلالی همگانی به وجود آمده است.

قطعی اینستاگرام

اینستاگرام اعلام کرده است که این قابلیت را طی چند ماه آینده در ایالات متحده‌ی آمریکا آزمایش می‌کند‌ و اگر مثمر ثمر واقع شود، آن را در مناطق بیشتری در دسترس قرار خواهد داد. می‌توان احتمال داد که چنین قابلیتی برای اساسی‌ترین سرویس شرکت فیسبوک یعنی واتس‌اپ نیز فراهم شود که در بسیاری از مناطق جهان اصلی‌ترین راه برقراری ارتباط بین کاربران به شمار می‌رود.

علاوه بر این، اینستاگرام ابزاری جدید تحت عنوان «وضعیت حساب کاربری» (Account Status) را معرفی کرده است که به کاربران ریپورت شدن حساب کاربری‌شان را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

چند روز قبل اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و آکیولس وی‌آر به مدت شش ساعت از دسترس خارج شدند که سر و صدای زیادی به پا کرد و با واکنش گسترده‌ی کاربران مواجه شد. کمی پس از این اتفاق و گمانه‌زنی‌های مختلف درباره‌ی آن، فیسبوک رسماً اذعان داشت که علت این قطعی تغییری در تنظیمات روترهای این شرکت بود و هک یا تلاشی جهت دسترسی به داده‌های کاربران صورت نگرفته است. با این حال، چند روز بعد باری دیگر قطعی اینستاگرام و سایر سرویس‌های فیسبوک را مشاهده کردیم که این شرکت به سرعت این اختلال را رفع و رسماً از کاربران عذرخواهی کرد.

نظر شما راجع به قطعی اینستاگرام در هفته‌ی گذشته چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا