لزوم توجه ویژه به فعالیت های اجتماعی رایگان برای بانوان

انجمن زنان کارآفرین در تلاش برای ترویج کارآفرینی در میان زنان، گروهی از زنان هم فکر کارآفرین، به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود در سال ۱۳۸۴ گرد هم آمدند تا انجمن ملی زنان کارآفرین (NAWE) را تأسیس کنند.

هدف اصلی از تاسیس این انجمن فراهم کردن مکانی که زنان بتوانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و دانش خود را به نسل بعدی زنان کارآفرین منتقل کنند. همچنین افزایش آگاهی در مورد نقش کارآفرینی زنان و سهم آن در توسعه اقتصادی به عنوان یک نیروی محرکه، ایجاد انجن ملی زنان کارآفرین بود.

یکی دیگر از عوامل اصلی تشویق زنان فارغ التحصیل جدید دانشگاه بود تا پس از فارغ التحصیلی، داشتن کسب و کار خود را در نظر بگیرند.

زهرا امیرآتشانی، دکترای تحقیقات آموزشی و روان شناسی تربیتی از زنان کارآفرین و عضو انجمن که به گفته خود۲۴ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش کشور را دارد و در کنار آن طی ۱۲ سال گذشته ثمر تلاشهایش ایجاد موسسه پژوهشی و انتشارات پرورش ذهن فرزام و مرکز آموزشی توانبخشی ذهن فرزام است.

وی در گفتگو با زیمانیوز در خصوص موسسه و تخصص اصلی آن می گوید: فعالیت اصلی و هدف ما از ایجاد این موسسه کار کردن بر روی افزایش دقت و تمرکز و بهبود اختلال یادگیری به صورت تخصصی بود.

امیرآتشانی که در گذشته در کمیته پژوهش  انجمن زنان کارآفرین و در حال حاضر در کمیته آموزش فعالیت دارد در پاسخ به اینکه از انجمن چه توقعی دارید می گوید: خواسته اصلی من از انجمن انجام یک کار اجتماعی و گروهی با نتیجه مثبت است.

این زن کارآفرین در خصوص دیدگاه خود نسبت به فعالیت های آینده انجمن می گوید: امیدوارم رفته رفته به فعالیت های اجتماعی رایگان برای بانوان پرداخته شود و اهمیت بیشتری به این حوزه داده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا