ویندوز 11

مایکروسافت تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را رسماً مشخص کرد

مایکروسافت پس از گذشت مدتی از معرفی ویندوز ۱۱ و ارائه‌ی نسخه‌های آزمایشی و بتا از آن، حال تاریخ انتشار دقیق آن را رسماً به اشتراک گذاشته است.

مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ۱۱ در قالب یک به‌روزرسانی رایگان برای رایانه‌های سازگار و دارای ویندوز ۱۰ در ۵ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۳ مهر ۱۴۰۰) به انتشار خواهد رسید و سخت‌افزارهای جدید به‌صورت پیش‌فرض با این سیستم عامل روانه‌ی بازار خواهند شد.

انتشار ویندوز ۱۱ همان‌طور که گفته شد از ۵ اکتبر آغاز می‌شود اما مثل بسیاری از به‌روزرسانی‌های ویندوز در گذشته، طی فازهای متعدد در دسترس قرار خواهد گرفت. دستگاه‌های جدیدِ سازگار با این سیستم عامل اول از همه به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند و طی هفته‌ها و ماه‌های بعد از آن تاریخ، این به‌روزرسانی در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار خواهد گرفت.

«آرون وودمن» (Aaron Woodman)، مدیر کل بازاریابی ویندوز در مایکروسافت چنین بیان داشته است:

بعد از درس‌های بزرگی که از ویندوز ۱۰ گرفتیم، می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه‌ی ممکن را به شما ارائه می‌دهیم. ما انتظار داریم تمام دستگاه‌های سازگار تا اواسط ۲۰۲۲ این به‌روزرسانی رایگان برای ویندوز ۱۱ را دریافت کنند.

کاربران در بخش «به‌روزرسانی ویندوز» (Windows Update) در ویندوز ۱۰ می‌توانند مشاهده کنند که ویندوز ۱۱ چه زمانی برای دستگاه‌شان منتشر خواهد شد.

درحالی که این سیستم عامل در ماه اکتبر به انتشار می‌رسد، تمام قابلیت‌های معرفی شده‌ی آن از همان ابتدا موجود نخواهند بود. مایکروسافت قابلیت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید روی این سیستم عامل را با همکاری آمازون و اینتل پیاده‌سازی می‌کند ولی این قابلیت در روز اول عرضه در دسترس قرار نخواهد گرفت. پیش‌نمایشی از این قابلیت در ماه‌های آتی از طریق برنامه‌ی اینسایدر ارائه خواهد شد و این بدین معنی است که احتمالاً تا پایان ۲۰۲۲ در اختیار عموم کاربران قرار نمی‌گیرد. از اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب ویندوز ۱۱ عامل نظیر طراحی جدید، اجرای برنامه‌های اندروید به‌صورت مستقیم و… را مشاهده کنید.

مایکروسافت هفته‌ی گذشته در خصوص حداقل مشخصات مورد نیاز جهت نصب ویندوز ۱۱ شفاف‌سازی کرد اما همچنین از راهکاری جهت نصب این سیستم عامل روی دستگاه‌های قدیمی‌تر که دارای حداقل‌های مورد نیاز نیستند، خبر داد. محدودیت در نصب زمانی اعمال خواهد شد که برای ارتقا از ویندوز ۱۰ به نسخه‌ جدید از طریق Windows Update اقدام کنید ولی با راهکار جدید یعنی دانلود فایل ISO و نصب دستی ویندوز، دیگر هیچ مانعی پیش روی کاربران نخواهد بود. این شرکت اظهار داشته است که این راهکار عمدتاً برای کسب‌وکارها در نظر گرفته شده و این شرکت هیچ ضمانتی در قبال قابل اطمینان بودن سیستم و سازگاری درایور‌ها ارائه نخواهد داد. مایکروسافت این روش نصب ویندوز ۱۱ را پیشنهاد و تبلیغ نخواهد کرد و در واقع حتی مدعی شده است که سیستم‌هایی که به این روش این سیستم عامل رویشان نصب شده، ممکن است به‌روزرسانی‌های آینده حتی به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نکنند.

نظر شما راجع به ویندوز ۱۱ تا به اینجا چیست؟

1 دیدگاه دربارهٔ «مایکروسافت تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را رسماً مشخص کرد»

  1. امیدوارم هر چی زودتر ویندوز ۱۱ بیاد و قابلیت هاش زود اضافه تر شه واقعا قابلیت های خوبی داره که کار رو برای کاربران ویندوز راحت تر میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا