کوجیما پروداکشنز

شایعه: قرارداد مایکروسافت و کوجیما پروداکشنز نزدیک به نهایی شدن است

بعد از شایعاتِ چند وقت اخیر مبنی بر همکاری مایکروسافت و کوجیما پروداکشنز بر سر عنوانی انحصاری، حال زمزمه‌ی نهایی شدن قرارداد به گوش می‌رسد.

اوایل امسال شایعات و گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima) و استودیوی وی، «کوجیما پروداکشنز» (Kojima Productions) مشغول مذاکره با مایکروسافت جهت توسعه‌ی یک بازی انحصاری برای ایکس‌باکس هستند و به نظر می‌رسد که این شایعات به‌زودی به واقعیت تبدیل می‌شوند و قرارداد بین مایکروسافت و کوجیما پروداکشنز به امضا خواهد رسید.

«جف گراب» (Jeff Grubb) از GamesBeat که اولین بار این شایعه را مطرح کرده، طی پادکستی جدید اظهار داشته است که قرارداد بین مایکروسافت و کوجیما پروداکشنز نزدیک به نهایی شدن است و در حال حاضر در مرحله‌ای قرار دارد که تقریباً تکمیل شده و جای برگشتی ندارد. در عین حال گراب مدعی شده که تیم ایکس‌باکس «کیم سوئیفت» (Kim Swift) را که سابقه‌ی کار روی Portal و Left 4 Dead دارد به‌عنوان کارگردان ارشد در تیم Xbox Cloud Gaming به طور مشخص جهت کار با کوجیما روی عنوان جدیدش به خدمت گرفته است.

کیم سوئیفت که روی Portal و Left 4 Dead کار کرده و در [گوگل] استادیا به‌عنوان نوعی مدیر ارشد نوآوری فعالیت داشته، به [مایکروسافت] می‌آید تا به‌طور مشخص با کوجیما روی بازی‌اش کار کند.

[تیم ایکس‌باکس] به کوجیما اشاره نکرده و صرفاً از کار کردن با توسعه‌دهندگان مستقل گفته اما منظور کوجیما است.

این قرارداد نزدیک [به امضا شدن] است و در نقطه‌ای قرار دارد که فکر می‌کنم ممکن نیست نهایی نشود. آن‌ها اساساً جزئیات را مشخص می‌کنند و من به‌زودی چیزهای بیشتری در این باره برای گفتن خواهم داشت.

اگرچه سابقه‌ی گراب در ارائه‌ی اطلاعات و گزارشات قابل توجه است، مثل همیشه نمی‌توان به چنین شایعاتی اطمینان کرد و باید منتظر خبر رسمی از سوی مایکروسافت یا کوجیما پروداکشنز بود.

کمی پس از انتشار شایعات همکاری کوجیما پروداکشنز و مایکروسافت، گزارشی به انتشار رسید که حکایت از این داشت که این استودیو برای بازی جدید خود ابتدا به سونی مراجعه کرده ولی پاسخ منفی دریافت کرده است. در هر صورت حتی اگر چنین چیزی به واقعیت تبدیل نشود، نسخه‌ی Director’s Cut بازی Death Stranding راهی پلی‌استیشن ۵ خواهد شد تا طرفداران از محتوای جدید بی‌بهره نمانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا