مقایسه ساندرو و استپ‌وی (کدام‌یک را بخریم؟)

مقایسه ساندرو و استپ وی می تواند برای خریداران خودرو های کمپانی رنو در بازار جذابیت های بسیاری داشته باشد. این دو محصول از خودروهای پرفروش بازار ایران حتی پس از خروج رنو به شمار می روند و در سال های اخیر توانسته اند موفقیت های بسیاری به دست آورده و و به نوعی مورد تایید خریداران قرار گیرد. این دو محصول شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند. با این وجود امروز قصد داریم به مقایسه ساندرو و استپ وی بپردازیم.

این دو خودرو در حدود ۵ سال است که وارد بازار ایران شده اند، رنو ساندرو توسط پارس خودرو در سال ۹۴ وارد بازار ایران شد و پس از گذشت یک سال ساندرو استپ وی وارد بازار شد و توانست مورد توجه افرادی قرار گیرد که به رانندگی های خارج شهر و همچنین استفاده از خودرو های کراس علاقه مند هستند.

مقایسه ساندرو و استپ وی می تواند برای خریداران خودرو های کمپانی رنو در بازار جذابیت های بسیاری داشته باشد

مقایسه قیمت ساندرو و استپ وی

در نظر داشته باشید که هر دو خودروی ساندرو هاچ بک و ساندرو استپ وی در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک در بازار وجود دارند، البته تیپ های دنده ای این دو خودرو در سال اخیر کمتری تولید را داشته اند، از این رو هر دو خودروی یاد شده بیشتر با گیربکس اتوماتیک در بازار موجود هستند. رنو ساندرو با گیربکس اتوماتیک در بازار قیمتی حدود ۱۷۵ میلیون تومان دارد و گیربکس دستی آن نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد، البته این بیشتر خودرو های ساندرو با گیربکس دستی تولید سال ۹۷ هستند.

در طرف مقابل استپ وی قیمتی بالاتر از نسخه هاچ بک دارد و نسخه اتوماتیک آن ۱۸۵ میلیون تومان قیمت دارد و گیربکس دستی آن نیز حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان تر خرید و فروش می شود، البته در نظر داشته باشید قیمت های یاد شده به صورت حدودی هستند.

مقایسه قیمت ساندرو و استپ وی

مقایسه طراحی ساندرو هاچ بک و استپ وی

از نظر طراحی این دو خودرو به خصوص ساندرو هاچ بک ساده و قدیمی محسوب می شوند، البته این مقایسه با خودروهای روز و هم قیمت در بازار جهانی است و در بازار ایران نیز طراحی این خودرو همچنان قابل قبول به شمار می رود.

از نظر طراحی ظاهری استپ وی ۵۰ میلی متر ارتفاع بیشتری در مقایسه با ساندرو دارد، استپ وی به نوعی خودروی کراس به شمار می رود و ما طبق انتظار شاهد قطعات پلاستیکی روی سپر و گلگیرها هستیم و باربند هم روی سقف این خودرو قرار گرفته است. به طور کلی از نظر طراحی این دو خودو تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و به تنها موضوعی که به چشم می خورد ابعاد بزرگتر استپ وی است که مطابق انتظار فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. در نظر داشته باشید که ساندرو وزنی در حدود ۱۱۴۶ کیلوگرم دارد و وزن استپ وی نیز حدود ۱۱۹۳ کیلوگرم عنوان شده است.

طراحی داخلی و کابین این دو خودرو کاملا مشابه یکدیگر است و تفاوتی در این میان به چشم نمی خورد اما به دلیل ارتفاع بیشتر ساندرو استپ وی هندلینگ این خودرو به خصوص در پیچ ها ضعیف تر از ساندروی هاچ بک محسوب می شود.

مقایسه طراحی ساندرو هاچ بک و استپ وی

مقایسه مشخصات فنی ساندروی هاچ بک با ساندرو استپ وی

پس از بررسی قیمت و طراحی ظاهری میان دو خودروی رنوی موجود در بازار قصد داریم به بررسی این دو خودرو از نظر مشخصات فنی بپردازیم.هر دو خودروی یاد شده با پیشرانه K4M در بازاربه فروش می رسد. این پیشرانه مشابه تندر ۹۰ است و حجم ۱.۶ لیتر دارد. این پیشرانه می تواند قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار تولید کند. این شرایط برای هر دو خودرو مشابه است، البته در نظر داشته باشید که پیشرانه مورد استفاده در این خودرو روی تندر ۹۰ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

موضوعی که می تواند تفاوت اصلی این بخش میان ساندرو و استپ وی را رقم بزند، برطرف شدن برخی مشکلات گیربکس در استپ وی محسوب می شود این موضوع روی مصرف سوخت استپ وی نیز تاثیر مثبتی گذاشته است.بر اساس اخبار منتشر شده مصرف سوخت ساندرو با گیربکس اتوماتیک ۸.۳ لیتر در نظر گرفته شده است و با وجود اینکه استپ وی وزن بیشتری دارد مصرف سوخت آن کمتر از ساندرو است و شاهد مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در صد کیلومتر هستیم.

شتاب استپ وی و ساندروی هاچ بک کاملا مشابه یکدیگر است و برای هر دو خودرو شتاب ۱۱.۵ ثانیه اعلام شده است. البته این موضوع برای خودروها با گیربکس اتوماتیک است و نسخه ی دیگر با گیربکس دستی شتاب ۱۰.۵ ثانیه دارد.

موضوع دیگری که در این بخش می توان مورد بررسی قرار داد بحث ایمنی این دو خودرو است. بر اساس اعلام موسسه EURONCAP ساندرو توانسته ۳ ستاره در بخش امنیت سرنشینان بزرگسال کسب کند، این موضوع برای استپ وی نیز مشابه است. در نظر داشته باشید در روزهایی که خودرو های چینی متعددی در بازار وجود دارد که امنیت آن ها مورد بررسی قرار گرفته نشده است این نتیجه می تواند مورد قبول واقع شود.

به طور کلی این دو خودرو شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و انتخاب میان دو محصول یاد شده بر اساس سلیقه ی کاربران و خریداران خواهد بود، ساندرو قیمت پایین تری دارد و به دلیل ارتفاع کمتر شاهد هندلینگ بهتری در این محصول هستیم با این وجود در طرف دیگر استپ وی ارتفاع بالاتری دارد و مصرف سوخت کمتر این خودرو می تواند دلیل خوبی برای انتخاب این محصول قلمداد شود.

مقایسه مشخصات فنی ساندروی هاچ بک با ساندرو استپ وی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا