بازی FIFA

نام بازی FIFA ممکن است به EA Sports FC تغییر پیدا کند

پس از اینکه الکترونیک آرتس اخیراً اظهار داشت که به دنبال تغییر نام سری بازی FIFA است، اکنون علامت تجاری آن را رسماً به ثبت رسانده است.

بازی FIFA 22 که اخیراً روانه‌ی بازار شد، ممکن است آخرین یا یکی از آخرین عناوینی باشد که تحت این نام از این سری به عرضه می‌رسد. الکترونیک آرتس به‌تازگی اعلام کرد که تغییر نام سری بازی FIFA پس از سال‌ها تثبیت آن در بازار جهانی با این نام را در نظر دارد.

در ابتدا شاید این‌طور تصور شود که با تغییر نام سری بازی FIFA شاهد تغییری اساسی در ماهیت بازی FIFA خواهیم بود اما می‌توان گفت که در واقع صرفاً نام این سری تغییر پیدا خواهد کرد. حتی اگر الکترونیک آرتس رابطه‌ی خود با سازمان فیفا را قطع کند و توافق خود بر سر حقوق نام‌گذاری را کنار بگذارد، همچنان صدها لایسنس دیگر را در اختیار خواهد داشت.

حال به نظر می‌رسد که این اتفاق احتمالاً زودتر از آن چیزی که انتظار می‌رود رخ خواهد داد. به گزارش VGC، الکترونیک آرتس اخیراً علامت تجاری EA Sports FC را در «دفتر مالکیت معنوی بریتانیا» (UK’s Intellectual Property Office) و «دفتر مالکیت معنوی اتحادیه‌ی اروپا» (European Union Intellectual Property Office) به ثبت رسانده است که احتمال اینکه EA Sports FC نام جدید سری بازی FIFA باشد را مطرح می‌کند.

تصمیم الکترونیک آرتس برای تغییر نام سری بازی FIFA به نوعی دور از انتظار بود و ثبت علامت تجاری کمی پس از اعلام خبر آن، نشان می‌دهد که این شرکت نسبت به این موضوع جدی و مصمم است. باید منتظر ماند و دید که نهایتاً در چه زمانی الکترونیک آرتس این تصمیم خود را عملی خواهد کرد.

نهایتاً لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه از سری بازی FIFA یعنی FIFA 22 هم‌اکنون در دسترس پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس و گوگل استادیا قرار دارد و همچنین در قالب نسخه‌ی Legacy روی نینتندو سوئیچ موجود است.

این درحالی است که اخیراً کونامی نیز نام سری بازی فوتبال معروف خود با نام Pro Evolution Soccer یا به اختصار PES را به eFootball تغییر داده و همچنین رویکردی جدید را در عرضه‌ی محتوا برای آن در پیش گرفته است. در واقع این شرکت تصمیم گرفته است به‌جای عرضه‌ی یک نسخه‌ی جدید به‌صورت سالانه، یک عنوان رایگان سرویس‌گونه را به عرضه رسانده است که به مرور زمان به‌روزرسانی و محتوای جدید دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا