نت‌فلیکس

نت‌فلیکس برنامه‌ای برای خریداری استودیوهای متعدد ندارد

غول استریمینگ نت‌فلیکس که مدت‌ها است همواره پر سر و صدا و رو به جلو بوده، اعلام کرده است که به دنبال رشد تدریجی در صنعت بازی است.

به گزارش VGC، مقامات اجرایی نت‌فلیکس طی گزارش جدید این شرکت برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ به سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌اند که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای خریداری استودیوهای جدید وجود ندارد.

مدیر ارشد عملیات «گرگوری پیترز» (Gregory) اظهار داشته است که نت‌فلیکس استودیوهای متعددی را یکی پس از دیگری تصاحب نخواهد کرد و در عوض در زمان درست، کم‌ کم استودیوهای بیشتری را خریداری می‌کند. در واقع این شرکت منتظر است تا فرصت‌های عالی پیش روی آن قرار گیرد و از اکنون برای تشکیل مجموعه‌ای از استودیوهای توسعه‌دهنده عجله‌ای ندارد بلکه به دنبال این است که به آرامی در صعنت بازی‌های ویدئویی خود را رشد و توسعه دهد.

مدیر ارشد مالی نت‌فلیکس یعنی «اسپنسر نیومن» (Spence Neumann) نیز افزوده است که اگر نگاهی به سابقه‌ی این شرکت داشته باشیم، متوجه می‌شویم که همواره در زمینه‌ی اکتساب استودیوهای جدید با دقت بوده و به دنبال بهترین فرصت‌ها بوده است.

اگر به سابقه‌ی ما نگاه کنید، ما در زمینه‌ی ادغام‌ها و اکتساب‌ها بسیار گزینشی عمل می‌کنیم. اما همان‌طور که گرگ گفت، وقتی فرصتی خود را نشان می‌دهد که حس می‌کنیم با این شرکت هم‌تراز است، از آن بهره خواهیم برد. اما باری دیگر، چیزی فراتر از این نیست.

این به تاثیر کسب و کار از بازی‌ها مربوط است. موضوع فقط نه چند ماه، بلکه سال‌ها توسعه است.

در نتیجه حتی در بلندپروازانه‌ترین سناریویی که برای موفقیت خود در نظر گرفته‌ایم، انتظار داریم که چندین سال تا وقتی که این تاثیر قابل توجهی روی کسب و کارمان بگذارد زمان ببرد.

نت‌فلیکس در اواخر سپتامبر «نایت اسکول استودیو» (Night School Studio)، سازنده‌ی عنوان تحسین شده‌ی Oxenfree را خریداری کرد. این استودیو هم‌اکنون سخت مشغول کار روی Oxenfree 2 است که در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار می‌شود.

این شرکت همچنین شروع به آزمایش سرویس‌های کلود استریمینگ خود روی گوشی‌های اندروید در برخی از مناطق نظیر لهستان کرده و مجموعه‌ی ابتدایی بازی‌هایی که ارائه می‌دهد، شامل دو بازی ۱۶ بیتی Stranger Things و البته Oxenfree می‌شود.

نظر شما درباره‌ی رویکرد نت‌فلیکس نسبت به رشد در صنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا