ویندوز 11

نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ حتی تجربه‌ی کاربری را بهتر ساخته است

نسخه‌ای جدید از ویندوز ۱۱ به‌تازگی به انتشار رسیده است که ایرادات متعددی را رفع می‌کند و به‌صورت کلی تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد.

کمی بیشتر از یک هفته پس از اینکه مایکروسافت پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را در برنامه‌ی Windows Insider قرار داده، این سیستم عامل جدید به‌روزرسانی‌های بزرگی را دریافت می‌کند.

مایکروسافت به‌تازگی نسخه‌ای از ویندوز ۱۱ را تحت Dev Channel به انتشار رسانده است که استارت منو را بهبود می‌بخشد و ایرادات دیگری را رفع می‌کند که تجربه‌ی این سیستم عامل را حتی بهتر می‌سازد.

ویندوز 11

بزرگ‌ترین بهبود این نسخه، یک جعبه‌ی جست‌وجوی جدید در استارت منو است که پیدا کردن مواردی که به دنبالشان هستید را بدون نیاز به استفاده از برنامه‌ی مخصوص جست‌وجو آسان‌تر می‌سازد. تغییرات دیگر شامل بازگشت تنظیمات Power Mode در صفحه‌ی Power and Battery و همچنین توانایی کلیک راست روی آیکون تنظیم صدا در تسکبار جهت عیب‌یابی است.

تغییرات کوچک دیگر در زمینه‌ی هشدارها هستند. هشدار رو به اتمام بودن باتری و تنظیمات نمایش اکنون از طراحی بصری جدید مخصوص ویندوز ۱۱ بهره می‌برند.

مهم‌تر از این، این نسخه‌ی جدید آسیب‌پذیری PrintNightmare در ویندوز را رفع می‌کند. پچ‌هایی برای ویندوز ۱۰ این مشکل را حل کرده بودند ولی این نسخه امکان بهره‌برداری از کد در ویندوز ۱۱ را به‌طور کلی از بین می‌برد. همچنین باگ‌هایی در بخش تنظیمات، نوتیفیکیشن‌ها، لاک اسکرین، ویجت‌ها و… رفع شده‌اند.

لیست کامل تغییرات این نسخه در وب‌سایت رسمی مایکروسافت موجود است و حداقل از لحاظ طولی بسیار قابل توجه است. نهایتاً لازم به ذکر است که مایکروسافت برنامه دارد تا تعطیلات امسال ویندوز ۱۱ را در دسترس عموم قرار دهد و باید انتظار عرضه‌اش در اواخر نوامبر را داشت. پیش از آن شاهد مجموعه‌ای از بتاهای عمومی خواهیم بود که از اولینِ آن‌ها هفته‌ی آینده در قالب یک به‌روزرسانی رایگان در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد. نهایتا از اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل نظیر طراحی جدید، اجرای برنامه‌های اندروید به‌صورت مستقیم و… را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا