ویندوز 11

نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ نوتیفیکیشن‌ها را بهبود بخشیده است

به‌تازگی نسخه‌ی جدید دیگری از سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱ به انتشار رسیده است که عمدتاً بخش نوتیفیکیشن را بهبود می‌بخشد.

علی‌رغم اینکه امکان امتحان ویندوز ۱۱ در برنامه‌ی Windows Insider وجود دارد، این سیستم عامل هنوز نهایی نیست و از این رو مایکروسافت چهارمین نسخه‌ی عمده از آن را در دسترس قرار داده است. در این نسخه‌ی جدید بخش نوتیفیکیشن (Notification Center)، مایکروسافت استور و… بهبودها و به‌روزرسانی‌هایی به خود دیده‌اند.

قابل توجه‌ترین تغییر برای اکثر افراد در بخش نوتیفیکیشن است. حال امکان دسترسی سریع به تنظیمات Focus Assist مستقیماً از Notification Center مهیا شده است و می‌توانید سریعاً نوتیفیکیشن‌ها را غیر فعال کنید.

از سایر به‌روزرسانی‌ها در این نسخه‌ی جدید از ویندوز ۱۱ می‌توان به نوتیفیکیشن فعالیت پس‌زمینه برای برنامه‌ها در تسک‌بار اشاره کرد که در ویندوز ۱۰ به رنگ نارنجی می‌درخشید اما اکنون برنامه‌ها با ظرافت بیشتری فلش قرمز رنگ می‌زنند و نهایتاً محو می‌شوند. مایکروسافت بیان داشته است که این می‌تواند به جلوگیری از حواس‌پرتی کاربر کمک کند.

نسخه‌هایی که از طریق Windows Insider متتشر می‌شوند معمولاً تغییراتی در خیلی از بخش‌های کوچک‌تر را به دنبال دارند و از این رو جای تعجبی ندارد اگر تغییرات جزئی دیگری را مشاهده کنید. شاید این تغییرات آنچنان بزرگ و قابل توجه نباشند اما در استفاده‌ی روزمره از این سیستم عامل به چشم می‌آیند.

در نسخه‌ی پیشین ویندوز ۱۱ استارت منو بهبود بخشیده شده بود و ایرادات دیگری رفع شده بود که تجربه‌ی کاربر از این سیستم عامل را هرچه بهتر ساخته بود. مایکروسافت حتی اوایل این هفته قابلیت گفت‌وگو برای Teams را معرفی کرده و به تسترها اجازه داده است تا از طریق یک برنامه با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

نهایتاً لازم به ذکر است که مایکروسافت برنامه دارد تا تعطیلات امسال ویندوز ۱۱ را در دسترس عموم قرار دهد و باید انتظار عرضه‌اش در اواخر نوامبر را داشت. پیش از آن شاهد مجموعه‌ای از بتاهای عمومی خواهیم بود که از اولینِ آن‌ها هفته‌ی آینده در قالب یک به‌روزرسانی رایگان در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد. نهایتا از اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل نظیر طراحی جدید، اجرای برنامه‌های اندروید به‌صورت مستقیم و… را مشاهده کنید.

نظر شما راجع به ویندوز ۱۱ با توجه به مشاهدات تا به اینجا چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا