ویندوز 11

امکان نصب تمامی برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ فراهم شد

به‌تازگی ابزاری در دسترس قرار گرفته است که امکان نصب تمامی برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ را فراهم می‌سازد.

برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گرفته‌اند ولی مشکل بزرگی که وجود دارد، این است که ویندوز تنها از اپ استور آمازون پشتیبانی می‌کند که کمتر از یک چهارم کل برنامه‌های موجود در گوگل پلی را دارا است. اما ظاهراً یک دانشجوی مهندسی با نام «سیمون فرانکو» (Simone Franco) ابزاری با نام WSATools را ارائه داده است که نه تنها اجازه نصب تمامی برنامه‌های اندروید را می‌دهد، بلکه این پروسه را حتی آسان‌تر می‌سازد.

پروسه نصب برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ با دانلودهای متعددی که از منابع مختلف و سایر اقداماتی که نیاز دارد، در حال حاضر بسیار طاقت‌فرسا است.

ابزار WSATools همه اقدامات لازم را در پس‌زمینه انجام می‌دهد و به‌صورت خودکار Android Debug Bridge یا به اختصار ADB را که برای ساید لود کردن برنامه‌ها مورد نیاز است، نصب می‌کند. سپس از شما می‌پرسد که قصد نصب کدام برنامه‌ی اندروید را دارید. به‌صورت کلی، با این ابزار نصب برنامه‌های اندروید به راحتی و یکپارچگی نصب برنامه‌ها از اپ استور آمازون می شود.

جهت دسترسی به برنامه‌های اندروید روی ۱۱ ابتدا حتما باید عضو برنامه Windows Insider بود. سپس می‌توانید WSATools را از مایکروسافت استور دریافت کنید که اتفاقاً به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی هم دریافت کرده است که باگی را که در نصب ADB مشکل ایجاد می‌کرد، رفع می‌کند.

اگرچه ساید لود کردن برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ در حال حاضر بسیار آسان‌تر شده، باید توجه داشت که اصلاً بدون خطر نیست. باید توجه داشت که سود لود کردن واقع نوعی نصب غیر رسمی است. از این رو، در بهترین حالت ضرری که متحمل می‌شوید این است که برنامه‌ها شاید به بهترین شکل ممکن به اجرا در نیایند یا با باگ‌هایی روبه‌رو شوید که سازندگان به رفعشان نخواهند پرداخت.

با این حال، از طرفی دیگر ممکن است با کدهای مخرب مواجه شوید از آنجا که نمی‌توانید از منبع اصلی یعنی گوگل پلی برنامه‌ها را دانلود و نصب کنید و به منابع ترد پارتی نیاز خواهید داشت.

ویندوز ۱۱ به مرور زمان رسماً در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار می‌گیرد و اگر دستگاه شما از حداقل مشخصات مورد نیاز برخوردار باشد تنها از طریق Windows Update قادر به دریافت جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت خواهید بود. در غیر این صورت، می‌توانید از روشی جایگزین که مایکروسافت معرفی کرده اما توصیه نمی‌کند استفاده کنید؛ به این صورت که پس از دریافت فایل ISO از وب‌سایت رسمی مایکروسافت، آن را روی سیستم خود بوت کنید و سپس اقدام به نصب سیستم عامل کنید.

 در آخر از اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب ویندوز ۱۱ عامل نظیر طراحی جدید، اجرای برنامه‌های اندروید به‌صورت مستقیم و… را مشاهده کنید.

نظر شما ابزار نصب برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا