سازندگان بازی Star Citizen اعلام کردهاند تا زمانی که این عنوان نزدیک به عرضه نباشد، شاهد نمایش جدیدی از گیمپلی Squadron 42 نخواهیم بود.
بازی Star Citizen سالها است که در دست توسعه قرار دارد و مثل همیشه، ظاهراً همچنان به عرضهاش نزدیک نشده است. حتی قرار بود بتای بخش تکنفرهی آن Squadron 42 در سال جاری برگزار شود اما چنین اتفاقی رخ نداد که با بازخوردهای منفی بازیکنان مواجه شد و سازندگان نیز پاسخی ارائه دادند که غیر متعهدانه به نظر میآمد.
حال «کریس رابرتس» (Chris Roberts) طی مطلبی در وبسایت رسمی مخصوص بازی Star Citizen اعلام کرده که استودیوی «کلود ایمپریوم» (Cloud Imperium) نمایش جدیدی را از گیمپلی این عنوان ارائه نمیدهد یا دربارهی زمان انتشار تقریبی آن صحبت نمیکند تا زمانی که بازی به مرحلهی نزدیک به انتشار برسد.
در خصوص اکثر بازیها این امر رایج است که تا گذشت حدود ۱۲ ماه از توسعهی پروژه آن را معرفی نمیکنند و تنها ۶ ماه قبل از عرضه، شروع به آگاهیسازی با بازاریابی میکنند. مشکلات نمایش گیمپلی، مکانها و محتویات یک بازی روایت محور به این زودی، دو برابر است. اول اینکه یک کمپین بازاریابی مدت محدودی دارد و دوم اینکه میتوانیم تنها بخشی از گیمپلی را پیش از عرضه به نمایش بگذاریم از آنجا که میخواهیم که داستانی بسیار گیرا را تجربه کنید. بخشی از گیمپلی که بدون اسپویلر است و اکنون میتوانیم به نمایش بگذاریم، نمایش اصلیای است که میتواند در زمان نزدیک به عرضه مورد استفاده قرار بگیرد. بهتر است که Squadron 42 را مانند یک هدیهی بستهبندی شده زیر درخت کریسمس در نظر بگیریم که مشتاقید آن را باز کنید و نمیدانید داخل آن چیست جز اینکه قرار است چیزی عالی باشد.
به همین دلیل من به این نتیجه رسیدهام که بهترین کار این است که گیمپلی Squadron 42 را به نمایش عموم نگذاریم و راجع به هرگونه تاریخ انتشاری هم صحبت نکنیم تا زمانی که به عرضه نزدیکتر بشویم و در زمان باقیمانده برای تکمیل بازی با کیفیتی که میخواهیم، اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم.
بیشک انتظار برای بازی Star Citizen بیش از حد و طاقتفرسا بوده است اما دلایلی که کریس رابرتس مطرح کرده است نیز منطقی به نظر میرسند. این عنوان که پیشتولیدش در سال ۲۰۱۰ و تولیدش یک سال بعد آغاز شده، هماکنون برای پیسی در دست توسعه قرار دارد.
لینک کوتاه: