گوگل استادیا

همکاری‌های جدید گوگل استادیا برای توسعه‌ی بازی‌های انحصاری

تیم گوگل استادیا قدم جدیدی در جهت گسترش عناوین انحصاری پلتفرم خود با همکاری با دو استودیوی خوشنام برداشته است که ضعف شدیدی در آن قابل مشاهده است.

از زمان راه‌اندازی گوگل استادیا، عناوین انحصاری که برای جذب مخاطب برای این پلتفرم نوپا قطعاً ضروری هستند همواره کم بوده‌اند. اگرچه عناوینی نظیر Orcs Must Die! 3 برای مدت محدودی در انحصار این پلتفرم قرار دارند، ولی تعداد آن‌ها کافی نیست و درحالی که به نظر می‌رسد گوگل در تلاش برای توسعه‌ی مجموعه استودیوهای فرست پارتی خود است، این پروسه طولانی خواهد بود‌.

ظاهراً برنامه‌ی گوگل برای کوتاه مدت، امضای قرارداد همکاری با سایر توسعه‌دهندگان جهت ساخت عناوین انحصاری برای گوگل استادیا است. این شرکت در جدیدترین استریم Stadia Connect‌ از امضای قرارداد همکاری با «هارمونیکس» (Harmonix)، سازنده‌ی Rock Band و «سوپرمسیو گیمز» (Supermassive Games)، سازنده‌ی Until Dawn و Man of Medan جهت توسعه‌ی آثار انحصاری خبر داده است.

«پیت ساموئلز» (Pete Samuels)، مدیر عامل سوپرمسیو گیمز در این باره چنین بیان داشته است:

تیم‌های ما عناوینی را می‌سازند که داستان‌سرایی قوی را با ارزش‌های تولید سینمایی ترکیب می‌کند. ترکیب این المان‌ها اصل کار ما است. ما همیشه نسبت به تحقیق درباره‌ی مزایای تکنولوژی و پلتفرم‌های جدید مشتاق بوده‌ایم و قابلیت‌های استادیا چیزی که ما به‌عنوان ارزش بازی‌هایمان می‌بینیم را تقویت می‌کنند. بازی‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه بتوانند آن‌ها را تجربه کنند (تا جایی که به اندازه‌ی کافی قدیمی باشند!) و ما در دسترس بودن استادیا را بسیار دوست داریم. قابلیت بازی روی دستگاه‌های متعدد به بازیکنان اجازه می‌دهد خود را در عناوینمان غرق کنند. نمی‌توانیم بیشتر از این راجع به این همکاری هیجان‌زده باشیم.

«استیو جانیاک» (Steve Janiak) از هارمونیکس نیز در خصوص همکاری با گوگل استادیا چنین گفته است:

هر وقت تیم ما روی پلتفرم جدیدی کار می‌کند مشتاق است که کشف کند در چه نوع گیم‌پلی جدیدی می‌تواند پیشگامی کند. چطور می‌توانیم موزیک گیمینگ را به جلو ببریم؟ قدرت و در دسترس بودن استادیا، به همراه قابلیت‌های آن و پشتیبانی گوگل، تیم ما را قادر ساخته است تا چیزی کاملاً جدید و منحصر به فرد را خلق کند. نمی‌توانیم برای اینکه بیشتر درباره‌ی آن با شما به اشتراک بگذاریم صبر کنیم.

پروژه‌های آینده‌ی هارمونیکس و سابمسیو گیمز قطعاً در آینده‌ی نزدیک معرفی و عرضه نخواهند شد ولی اتفاق خوشایندی است که می‌بینیم گوگل در تلاش برای کمبود خلاء آثار انحصاری در پلتفرم خود است. با توجه به سابقه‌ی دو استودیو، می‌توانیم انتظار پروژه‌های جذابی را داشته باشیم که ارزش صبر کردن را دارند.

گوگل استادیا از زمان راه‌اندازی‌اش در نوامبر ۲۰۱۹ تاکنون، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته و نتوانسته است خود را به خوبی تثبیت کند و ضمن کمبود آثار انحصاری، ناتوانی در جذب ناشران و سازندگان، خصوصاً شرکت‌ها و استودیوهای مستقل نیز جزو مشکلات آن بوده است. با این وجود، گوگل همواره در تلاش برای تاسیس استودیوی فرست پارتی جدید و بهبود هرچه بیشتر لاین‌آپ پلتفرم خود بوده است. بی‌شک با توجه به نوپا بودن تکنولوژی این پلتفرم، با توجه به گفته‌ی خود گوگل، محقق شدن چشم‌انداز استادیا زمان‌بر خواهد بود و باید پروسه‌ای طولانی مدت را طی کند که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نظر شما راجع به قرارداد همکاری جدید تیم گوگل استادیا چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا