واتس‌اپ

واتس‌اپ حتی در صورت عدم پذیرش سیاست حریم خصوصی جدید عملکرد برنامه را محدود نمی‌کند

ظاهراً واتس‌اپ رویکرد خود را تغییر داده و به دنبال محدود کردن عملکرد این برنامه برای افراد مخالف با سیاست حریم خصوصی جدید خود نیست.

اوایل این ماه واتس‌اپ که تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد اعلام کرد که کاربران اگر تا ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) سیاست حریم خصوصی جدید آن را تایید نکنند، در طول زمان دسترسی به این برنامه را از دست خواهند داد.

حال فیسبوک در این باره تجدید نظر کرده و بیان داشته است کاربرانی که این سیاست حریم خصوصی جدید را نپذیرند، با محدودیت عملکرد برنامه مواجه نخواهند شد و همچنان قادر به استفاده از آن خواهند بود.

سخن‌گوی واتس اپ طی بیانیه‌ای به The Verge چنین توضیح داده است:

با توجه به گفت‌وگوهای اخیر با مسئولان مختلف و کارشناسان حریم خصوصی، می‌خواهیم شفاف‌سازی کنیم که ما عملکرد واتس اپ را برای افرادی که این به‌روزرسانی را مورد تایید قرار نداده‌اند محدود نخواهیم کرد.

اعمال سیاست حریم خصوصی جدید واتس‌اپ از همان ابتدا بسیار گمراه‌کننده و ضد و نقیض بوده و نگرانی‌هایی را در خصوص به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با شرکت مالک این برنامه یعنی فیسبوک به وجود آورده است. این درحالی است که برخی از اطلاعات کاربران نظیر شماره‌های تلفن آن‌ها هم‌اکنون هم در دسترس فیسبوک قرار می‌گیرد و سیاستی است که این شرکت از سال ۲۰۱۶ تاکنون به کار گرفته است. واتس‌اپ تاکید داشته است که چنین موضوعی صحت ندارد و این نکته هیچ تغییری در رمزگذاری سرتاسری پیام‌های این برنامه ایجاد نمی‌کند و عمدتاً پیام‌های تجاری و مربوط به مشاغل و کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

واتس‌اپ پیش‌تر طی مقاله‌ای تایید کرده است که عمده‌ی کاربران سیاست حریم خصوصی جدید این برنامه را پذیرفته و تایید کرده‌اند و اگر هنوز شرایط و ضوابط جدید را تایید نکرده باشید، برنامه به شما یادآوری خواهد کرد.

نظر شما راجع به تغییر رویکرد واتس‌اپ طی چند وقت اخیر چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا