واتس‌اپ

واتس‌اپ روی قابلیت Communities کار می‌کند

گزارشات خبر از این می‌دهند که قابلیت Communities در آینده جهت رقابت با سایر پیامرسان‌های رقیب در دسترس کاربران واتس‌اپ قرار خواهد گرفت.

XDA Developers در ماه اکتبر گزارش کرده بود که قابلیت Communities به واتس‌اپ افزوده می‌شود و به‌تازگی نیز WABetaInfo مدارکی مشابه را ارائه داده است.

به گزارش WABetaInfo، قابلیت Communities کنترل بیشتری را جهت مدیریت گروه‌ها برای ادمین‌ها فراهم می‌کند. این شامل قابلیت ایجاد گروه درون گروه‌ها می‌شود که مشابه کانال‌هایی در دیسکورد است که درون یک سرور قرار دارند.

ممکن است ادمین‌ها بتوانند به کاربران لینک دعوت ارسال کنند و سپس شروع به ارسال پیام به سایر اعضا کنند. در حال حاضر مشخص نیست که این چت‌ها دقیقاً چه شکل و شمایلی خواهند داشت ولی WABetaInfo این نکته را متذکر شده است که از رمزگذاری سرتاسری برخوردار خواهند بود.

همچنین ظاهراً تغییری جزئی در واتس­‌اپ ایجاد می‌شود که کمک می‌کند کاربران به راحتی تفاوت بین گروه‌های Communities با گروه‌های عادی را تشخیص دهند. WABetaInfo اشاره کرده است که آیکون Communities به‌صورت مربع با حاشیه‌ی نسبتاً گرد خواهد بود که قالبی است که واتس‌اپ در ماه اکتبر به اشتباه فعال و سپس غیرفعال کرده بود. در حال حاضر مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی رسماً در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

واتس‌اپ با کار روی قابلیت Communities ظاهراً به دنبال نزدیک‌تر ساختن خود به سایر پیامرسان‌های رقیب نظیر تلگرام و سیگنال است که طی چند وقت اخیر از مشکلات واتس‌اپ سود زیادی برده‌اند. اوایل امسال، واتس‌اپ سیاست‌های حریم خصوصی جدید خود را معرفی کرد و اعلام نمود که برخی اطلاعات کاربران را با شرکت مالک خود یعنی فیسبوک به اشتراک می‌گذارد که باعث هجوم کاربران به تلگرام و سیگنال شد. همچنین ماه گذشته که پلتفرم‌های فیسبوک از جمله واتس‌اپ به مدت چند ساعت از دسترس خارج شدند، تلگرام ۷۰ میلیون کاربر جدید را جذب کرد که رقم بسیار چشمگیری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا