پلی‌استیشن 5

فروش پلی‌استیشن ۵ در بریتانیا از مرز ۱ میلیون دستگاه گذشت

فروش پلی‌استیشن ۵ در بریتانیا اخیراً از مرز ۱ میلیون دستگاه گذشته و به سریع‌الفروش‌ترین کنسول پلی‌استیشن در تاریخ این کشور تبدیل شده است.

پلی‌استیشن ۵ از زمان عرضه‌اش در نوامبر سال گذشته موفقیت‌های بزرگی را به ارمغان آورده و رکوردهای فروش متعددی را شکسته است و با این حال پس از این مدت، همچنان نشانه‌ای از افت از خود نشان نمی‌دهد. به‌تازگی نیز آمار جدیدی درباره‌ی فروش آن در بریتانیا ارائه شده است.

با توجه به داده‌های ارائه شده توسط Gfk، فروش پلی‌استیشن ۵ در بریتانیا تا ۲۸ آگوست از مرز ۱ میلیون نسخه گذشته است. این باعث می‌شود که این کنسول به سریع‌الفروش‌ترین کنسول پلی‌استیشن در بریتانیا تاکنون تبدیل شود. پی‌اس ۵ سه هفته زودتر از پلی‌استیشن ۴ به این دستاورد رسیده و درحالی که کمبود موجودی در ابتدا روی میزان فروش این کنسول تاثیر گذاشته بود، با تامین گسترده‌ی موجودی طی چند ماه گذشته فروش آن سرعت بیشتری گرفته است.

در ماه آگوست، پلی‌استیشن ۵ با فروش مجموعاً ۱۵۱.۵۰۰ دستگاه در بریتانیا جایگاه پرفروش‌ترین کنسول را به دست آورده و پس از آن نینتندو سوئیچ در رده‌ی دوم قرار گرفته است. ایکس‌باکس‌ سریز ایکس/اس نیز در جایگاه سوم قرار گرفته است. در مجموع بیش از ۱.۴ میلیون دستگاه کنسول از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به اینجا در بریتانیا به فروش رسیده که سه برابر از میزان فروش در همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته است.

نهایتاً لازم به ذکر است که تا ۱۸ ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ میلیون واحد از این کنسول در سراسر جهان به فروش رسیده است درحالی که در آپریل ۲۰۲۱ بیش از ۷.۸ میلیون واحد عرضه شده بود. «ورونیکا راجرز» (Veronica Rogers)، معاون ارشد عملیات تجاری سونی اظهار داشته که پی‌اس ۵ به «سریع‌الفروش‌ترین کنسول در تاریخ شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی» تبدیل شده است. سونی پیش‌بینی می‌کند که فروش پی‌اس ۵ در سال مالی آینده به ۱۴.۸ میلیون واحد برسد.

همچنین همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سونی در حال حاضر در تامین واحد‌های کافی از پلی‌استیشن ۵ با چالش‌هایی روبه‌رو است و مدیر عامل پلی‌استیشن یعنی «جیم رایان» (Jim Ryan) در گفت‌وگو با رویترز اذهان داشته است که اگرچه سونی در تلاش است تا مشکل کمبود جهانی پی‌اس ۵ را حل کند، به نظر نمی‌رسد که این مسئله در آینده‌ی نزدیک به پایان برسد. کمبود جهانی تراشه و فروش دوباره‌ی این کنسول با قیمت بالاتر توسط برخی از مردم باعث شده است که تهیه‌ی پلی‌استیشن ۵ از زمان عرضه تاکنون دیوار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا