پیش بینی هایی درباره فناوری در سال ۲۰۱۸

دوربین ها بخشی از بسیاری از دستگاهها می شوند حتی اگر آنها صفحه نمایش نداشته باشند.

دوربین ها این قدر ارزان شده اند که دیگر همه جا یافت می شوند. آنها درهمه نوع محصولی از اتومبیل ها تا زنگ درب و مانیتورهای نوزاد پیدا می شوند. در گذشته، دوربین ها برای نشان دادن چیزها به مردم به کار می رفت. اما با پیدایش تکنیک های یادگیری ماشین که به رایانه ها اجازه می دهد تا تصاویر را تحلیل کنند،‌ بزرگترین کاربران دوربین ها ماشین ها خواهند بود.

یعنی تولید کنندگان دوربین ها را در دستگاههای بیشتری تعبیه می کنند، به طوری که آنها می توانند چیزهایی درباره محیط پیرامون خود نشان دهند.

وسیله های نقلیه خودگردان نیز قسمتی عجیب از تبلیغات نوآوری های جدید است. مردم، گزارشات رسانه ها را درباره ی آنها برای یک دهه دیده اند و هنوز کسی هیچ یک از آنها را نخریده است. از سوی دیگر پیشرفت های بزرگی درباره این فناوری رخ داده و وایمو (Waymo) در چاندرلر آریزونا شروع به ارائه خودروهای خودگردانی کرده است که هیچ راننده ای ندارد، که تا کنون مهمترین نقطه عطف برای خودروهای خودران است.

خودروسازان سنتی تلاش نمی کنند تا سال ۲۰۲۰ وسایل خودگردان را بفروشند، اما آنها درحال فروش مشخصات نیمه خودگردان بیشتری هستند. آن دست از تغییرات معمولی تر در تجربه رانندگی با نوآوری وایمو  (Waymo) جهت نرمال سازی ماشین های خودگردان ترکیب خواهد شد.

شاید سال بعد درباره آنها کمتر بشنوید ولی آن ها ‌حداقل در شهرهای ثروتمند که استفاده از آنها می تواند معنی داشته باشد بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا