چقدر باید برای هوشمند کردن خانه هزینه کنم؟

هوشمند سازی خانه با بودجه کم، متوسط و زیاد

هوشمند سازی خانه چقدر هزینه دارد؟ پاسخ به این سوال آسان نیست. اینگونه نمی باشد که شما وارد فروشگاه بزرگ محلی خود شوید و یک سیستم روشنایی متوسط با آپشن کنترل آب و هوا سفارش دهید.

پاسخ این سوال واقعا به مساحت خانه شما بستگی دارد نه اینکه چه تعداد وسیله و چه نوع وسیله هایی  را می خواهید کنترل کنید. برای اینکه به شما یک ایده بدهیم که چقدر می توانید هزینه کنید تا خانه خود را هوشمند کنید، اجازه دهید نگاهی به سه سیستم فرضی خانه هوشمند داشته باشیم که به سه دسته از نظر قیمت شکسته شده است: هزینه کم، متوسط و سر به آسمان کشیده.

برداشتن اولین قدم ها به دنیای فن آوری خانه هوشمند معمولا به معنای تمرکز بر یک نیاز خاص، مانند روشنایی، و یا آب و هوا، و یا حتی امنیت، و ایجاد یک سیستم در اطراف آنچه شما نیاز دارید، می باشد.

شروع با هزینه کم

به عنوان مثال نگاهی به این بسته روشنایی و گرمایشی سرمایشی داشته باشید: برای حدود سه میلیون تومان، شما می توانید یک سیستم خانه هوشمند با کنترلر مرکزی زی ویو شامل کنترل چند سرخط روشنایی در کنار یک سنسور شش کاره این لبز (حرکتی، درجه حرارت، نور، سنجش رطوبت، لرزش، یو وی) و سنسور درب/پنجره زی ویو و تعدادی ترموستات هوشمند زی ویو، با هزینه ماهیانه صفر داشته باشید. با این امکان که شما هر زمانی می توانید به امکانات خانه هوشمند زی ویو خود اضافه کنید.

هزینه متوسط

اگر آمادگی ایجاد تعهد جدی تر به فن آوری خانه هوشمند را داشته باشید، لازم نیست که با هزینه کم شروع کنید. با توجه به اینکه دستگاه های Z-Wave  مقرون به صرفه هستند، شما می توانید تمام خانه خود را از بالا به پایین هوشمند کنید با هزینه ای کمتر از شش میلیون تومان.

این مقدار پول چه برای شما می اورد؟ با این مقدار پول شما می توانید تمام سیستم روشنایی خانه خود را به همراه سیستم

گرمایشی-سرمایشی هوشمند کنید، در کنار آن تعدادی سنسور شش کاره این لبز، تعدادی سنسور درب/پنجره، قفل هوشمند درب، تعدادی سنسور دود را نیز خواهید داشت که در این حالت سیستم امنیتی را نیز در خانه هوشمند خود به طور کامل خواهید داشت.

هزینه بالا

همه موارد بالا سطح اولیه ی  در دسترس فن آوری خانه هوشمند می باشد. اگر بودجه شما اجازه دهد، شما می توانید کنترل درب پارکینگ، پریزهای هوشمند برای هر یک از اتاق ها، کنترل شیر ورودی آب و گاز جهت محافظت در مواقع شکستگی لوله ها، کنترل سیستم صونی و تصویری هر اتاق را داشته باشید. حتی  شما می توانید ورودی درب را به سیستم خانه هوشمند خود متصل کنید که به شما اجازه دهد ببینید چه کسی جلو درب می باشد حتی اگر شما از خانه دور باشید.

نیازی به گفتن نیست، شما می توانید با هزینه ای در حدود ده میلیون تومان و حتی کمتر همه دستگاه های ذکر شده در بالا را در خانه هوشمند خود نصب کنید. در نظر داشته باشید که بیش از یک دهه پیش، همین سطح از خانه های هوشمند به راحتی هزینه ای بیش از ده یا بیست برابر این مقدار داشت. اثبات شده است که اغلب این کاهش منطقی هزینه خانه های هوشمند به وسیله Z-Wave می باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا