ویندوز 11

کاربران پی‌سی به طراحی ویندوز ۱۱ معترض هستند

به نظر می‌رسد که تصاویر لو رفته از نسخه‌ی جدید ویندوز که احتمالاً ویندوز ۱۱ نام خواهد داشت، آن‌طور که باید به مذاق کاربران خوش نیامده است.

تنها چند هفته پس از اینکه اپل نسل جدید نرم‌افزار دسکتاپ و موبایل خود را رونمایی کرد، مایکروسافت نیز قرار است همین اقدام را صورت بدهد. مایکروسافت طی رویدادی مجازی در ۲۴ ژوئن مصادف با ۳ تیر نسل جدید ویندوز (احتمالاً ویندوز ۱۱) را معرفی می‌کند و ضمناً اعلام کرده است که از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ مصادف با ۲۲ مهر ۱۴۰۴ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان خواهد داد و به‌روزرسانی جدیدی را برای هیچ‌کدام از نسخه‌های Home یا Pro این سیستم عامل به انتشار نخواهد رساند. با این حال، اخیراً تصاویری از این نسخه‌ی جدید به بیرون درز پیدا کرده است که ظاهراً نتوانسته است نظر کاربران را جلب کند.

در این تصاویر که ابتدا توسط سایت چینی Baidu به انتشار رسیدند، مشاهده می‌کنیم که استارت منو و تسک‌بار در ویندوز ۱۱ به وسط صفحه انتقال پیدا کرده‌اند. همچنین آیکون جدید آبی‌رنگ استارت منو قابل مشاهده است که یادآور لوگوی جدید مایکروسافت است. یک جعبه‌ی جست‌وجوی جدید، دکمه‌ی خاموش/روشن بخش پایین سمت راست استارت منو و آیکون‌های Task View به‌روزرسانی‌شده سایر تغییرات اعمال شده در این نسخه‌ی جدید را تشکیل می‌دهند.

شاید در کل این تغییرات آنچنان عمده به نظر نرسند ولی عادت کردن به این تغییر برای افرادی که سال‌ها است استارت منو را در گوشه سمت چپ دسکتاپ مشاهده کرده‌اند می‌تواند کمی سخت باشد. بسیاری از کاربران چنین تغییری را بی‌دلیل و غیر ضروری می‌دانند.

علاوه بر این، مشکل دیگر این است که لبه‌های نرم و گرد شده‌ی آیکون‌ها باعث شده‌اند که رابط کاربری ویندوز ۱۱ مانند سبک رابط کاربری دستگاه‌های اپل به نظر برسد و عده‌ی قابل توجهی این تشابه بین این دو برند بزرگ را نمی‌پذیرند و تمایز هر کدام از دیگری را ترجیح می‌دهند.

ویندوز 11

در هر صورت، این تصاویر لو رفته تنها بخشی از کل ویندوز ۱۱ را نشان می‌دهند و همچنین متعلق به نسخه‌ای هستند که نهایی نیست. شماره‌ی این نسخه ۲۱۹۹۶.۱ است درحالی که گزارشات حکایت از این دارند که نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۱ از حداقل شماره‌ی ۲۲۰۰۰ برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا