گلکسی نوت 20

گلکسی نوت ۲۰ با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عرضه خواهد شد

چندی پیش بسیاری از کاربران در دفعات متعدد مشکلاتی برای دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا مطرح کرده بودند که سامسونگ با ارائه بروزرسانی‌های مختلف سعی در برطرف کردن این مشکلات داشت. حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت مشکلات موجود در دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را در پرچم‌دار جدیدش یعنی گلکسی نوت ۲۰ برطرف کرده و تصمیم دارد از تراشه جدید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نیز برای آن استفاده کند.

گلکسی اس ۲۰ اولترا یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد که در بخش فوکوس خودکار دچار مشکلاتی بود و عملکرد آن را ضعیف می‌کرد. به ادعای کاربران، فوکوس خودکار این دوربین، از فوکوس دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند S20 و +S20 سرعت کمتری دارد. در شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد خوبی از این دوربین گزارش نشده بود. در برخی موارد نیز فوکوس خودکار این گوشی به‌طور کامل غیرفعال بود.

علت وجود این مشکلات در دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را می‌توان به عدم برخورداری از تشخیص فاز دوگانه پیکسل نسبت داد. IceUniverse افشاگری‌ست که به‌تازگی در رابطه با گلکسی نوت ۲۰ صحبت کرده و اعلام کرده است دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود در این گوشی پرچم‌دار فوکوس خودکار بهتر و همینطور سرعت و کیفیت بالاتری خواهد داشت.

گلکسی نوت ۲۰ قرار است از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به عنوان پردازنده مرکزی استفاده کند. این پردازنده همچنین قرار است وظیفه کارهای پردازشی گوشی‌های دیگری چون گلکسی تب S7، گلکسی Fold 2 و گلکسی Z Flip 5G را برعهده بگیرند.

سال گذشته گوشی هوشمند گلکسی نوت ۱۰ از نسخه عادی پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد. استفاده از نسخه پلاس یک پردازنده برای نوت ۲۰ کاری تحسین‌برانگیز از سوی این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود. سامسونگ همچنین تصمیم دارد تا در بعضی از بازارها، گوشی‌های سری نوت را با پردازنده اختصاصی خود یعنی Exynos 992 عرضه کند. باید منتظر باشیم و ببینیم عملکرد این دو پردازنده چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا