درحالی که گوگل بهتازگی از تعطیلی استودیوهای استادیا خبر داده، حال اعلام کرده است که امسال بیش از ۱۰۰ بازی به این پلتفرم راه پیدا خواهد کرد.
آیندهی استادیا نسبت به وعدههایی که گوگل در ابتدای راهاندازی آن داده بود بسیار متفاوت خواهد بود. این شرکت اخیراً اعلام کرد که استودیوهای فرست پارتی این پلتفرم را که تحت شرکتی به نام Stadia Games and Entertainment بودند تعطیل میکند و از این پس روی خود استادیا بهعنوان یک پلتفرم تمرکز میکند. از این رو، در آینده عناوین ترد پارتی خواهند بود که این پلتفرم را به جلو میبرند.
حال گوگل در وبسایت رسمی استادیا اعلام کرده است که این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ میزبان بیش از ۱۰۰ بازی در ژانرهای مختلف خواهد بود.
برای ارائهی بازیهای عالی از برخی از بهترین توسعهدهندگان به بازیکنانمان در استادیا هیجانزده هستیم. بازیکنان طی هفتهها و ماههای آینده میتوانند انتظار انواع بازیها از نقشآفرینیهای پُر از اکشن گرفته تا عناوین کوآپ رقابتی و پلتفرمرها را داشته باشند.
این بازیها شامل موارد زیر میشوند:
- Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition (انتشار در ۲۳ فوریه مصادف با ۵ اسفند)
- Shantae: Risky’s Revenge – Director’s Cut (در ۲۳ فوریه مصادف با ۵ اسفند)
- It came from space and ate our brains (در ۲ مارچ مصادف با ۱۲ اسفند)
- FIFA 21 (در ۱۷ مارچ مصادف با ۲۷ اسفند)
- Kaze and the Wild Masks (در ۲۶ مارچ مصادف با ۶ فروردین)
- Judgment (در ۲۳ آپریل مصادف با ۳ اردیبهشت)
- Killer Queen Black
- Street Power Football
- Hellpoint
گوگل دربارهی این عناوین چنین بیان داشته است:
این بازیها تنها نمونهای از بیش از ۱۰۰ بازیای به حساب میآیند که در سال ۲۰۲۱ به استادیا اضافه میشوند تا بازیکنان آنها را تجربه کنند و به اشتراک بگذارند.
این اولین باری نیست که گوگل وعدهی ارائهی مجموعهای گسترده از عناوین مختلف را میدهد. چند ماه قبل «جک بوزر» (Jack Buser) که در آن زمان کارگردان بازیهای استادیا بود مدعی شد که در مجموع بیش از ۴۰۰ برای این پلتفرم در دست توسعه قرار دارند. در عین حال «هارمونیکس» (Harmonix) و «سوپرمسیو گیمز» (Supermassive Games)، سازندههای Rock Band و Until Dawn بازیهایی انحصاری برای استادیا را توسعه میدهند.
باید منتظر ماند و دید که استادیا در آینده به چه مسیری خواهد رفت. این پلتفرم کلود گیمینگ که در ابتدا با مشکلات متعددی از جمله کمبود محتوای ویژه دست و پنجه نرم میکرد، به مرور زمان بیشتر رشد کرد و مورد توجه بازیکنان قرار گرفت و اکنون با توجه به اتفاقات اخیر به نظر میرسد که گوگل رویکرد متفاوتی را در قبال آن در پیش گرفته است که شاید حتی نتیجهای بهتر از گذشته را به دنبال داشته باشد.
نظر شما دربارهی عملکرد استادیا چیست؟
لینک کوتاه: