یوبی‌سافت

یوبی‌سافت در آینده تمرکز بیشتری روی بازی‌های رایگان خواهد گذاشت

یوبی‌سافت به دنبال این است تا علاوه بر عناوین بزرگ AAA، ارائه‌ی بازی‌های رایگان را نیز بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بدهد.

سال‌ها است که یوبی‌سافت رویکرد مشخصی را در ارائه‌ی محصولات خود حفظ کرده که همواره برای آن موفقیت‌آمیز بوده است؛ به این صورت که این شرکت هر حداقل دو یا سه عنوان عمده‌ی AAA را به انتشار می‌رسد. به‌عنوان مثال در آخرین هفته‌های ۲۰۲۰ این شرکت Watch Dogs: Legion ،Assassin’s Creed Valhalla و Immortals Fenyx Rising را روانه‌ی بازار کرد که نتیجه‌ی آن رقم خوردن موفق‌ترین سه‌ماهه‌ی تاریخ این شرکت بزرگ شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت قصد دارد در آینده رویکرد خود را کمی تغییر دهد و متنوع‌تر سازد. مدیر ارشد مالی این شرکت یعنی «فردریک دوگوت» (Frederick Duguet) طی جدیدترین گزارش مالی آن برای سه‌ماهه‌ی اخیر اظهار داشته است درحالی که در سال مالی ۲۰۲۲ (که تا انتهای مارچ سال آینده ادامه خواهد داشت) همچنان رویکرد گذشته‌ی یوبی‌سافت حاکم خواهد بود، به دنبال آن این شرکت بیشتر روی ارائه‌ی بازی‌های رایگان متمرکز خواهد شد.

ما در چند سال گذشته اعلام کردیم که الگوی معمول ما انتشار سه یا چهار بازی AAA است؛ از این رو در سال مالی ۲۰۲۲ به این برنامه پایبند خواهیم بود. اما مشاهده می‌کنیم که به‌ تدریج و به‌طور مداوم از مدلی که در گذشته صرفاً روی عناوین AAA متمرکز بود به سمت مدلی حرکت می‌کنیم که ترکیبی از عناوین AAA قوی از گذشته و حال را در آن داریم و در عین حال مجموعه عناوین جدید خود را با بازی‌های رایگان تکمیل می‌کنیم.

در سال مالی ۲۰۲۲ به تکامل خود از یک مدل AAA-محور به مدلی که در آن عناوین AAA در کنار تجارب رایگان نوآورانه قرار می‌گیرند، ادامه می‌دهیم.

در خصوص آثار عمده‌ی AAA باید گفت که یوبی‌سافت برنامه دارد تا Far Cry 6 و Rainbow Six Quarantine را تا اکتبر سال جاری به عرضه برساند و علاوه بر این، انتظار می‌رود بازسازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake که اخیراً دوباره تاخیر خورد و Riders Republic نیز امسال روانه‌ی بازار شوند اگرچه تاریخ انتشار مشخصی برای هیچ‌کدامشان تعیین نشده است. همچنین بازی‌های آواتار و جنگ ستارگان از «مسیو اینترتینمنت» (Massive Entertainment) بعد از ۲۰۲۱ منتشر خواهند شد و نهایتاً Skull and Bones را پیش رو خواهیم داشت که اینکه چگونه تجربه‌ای را ارائه خواهد داد (البته اگر به انتشار برسد) در حال حاضر مشخص نیست.

این درحالی است که یوبی‌سافت در زمینه‌ی بازی‌های رایگان برای عرضه‌ی Roller Champions در سال جاری برنامه دارد. سال گذشته شاهد عرضه‌ی Hyper Scape بودیم و اگرچه این عنوان تیراندازی بتل رویال ضعیف‌تر از حد انتظار این شرکت ظاهر شد، سازندگان به دنبال این هستند که آن را احیا کنند.

با موفقیت عظیمی که اکتیویژن با بازی‌های رایگانی مثل Call of Duty: Mobile ،Call of Duty: Warzone و Diablo Immortal طی سال‌های اخیر به خود دیده، جای تعجبی ندارد که سایر شرکت‌های بزرگ نیز در این مسیر پا بگذارند. باید منتظر ماند و دید که یوبی‌سافت چگونه ظاهر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا