یوتیوب

یوتیوب سه قابلیت جدید مشابه توئیچ را ارائه داده است

یوتیوب به‌تازگی سه قابلیت جدید مخصوص لایو استریم را ارائه داده است که همگی پیش‌تر در پلتفرم عظیم استریمینگ توئیچ در دسترس بوده‌اند.

استریمرها در یوتیوب از این پس قادر به محدود کردن چت به تنها اعضای کانال خود هستند، همچنین می‌توانند در چت نظرسنجی ایجاد کنند و بازدیدکنندگان آن‌ها می‌توانند بخشی از استریم را تبدیل به کلیپ کنند.

همان‌طور که گفته شد، این سه قابلیت مدت قابل ملاحظه‌ای است که در توئیچ وجود دارند و همگی ابزار مهمی جهت تعامل برقرار کردن استریمر با مخاطبانش محسوب می‌شوند. محدود کردن چت‌ها به اعضای کانال می‌تواند به‌عنوان ابزاری جهت مدیریت استریم و حذف افرادی که نظم استریم را مختل می‌کنند عمل کند و همچنین وسیله‌ای برای استریمرها جهت تشویق کاربران به عضو شدن خواهد بود. نظرسنجی نیز راهی آسان و سریع را پیش روی استریمرها جهت پرسیدن سوال مد نظرشان در بین شلوغی چت می‌گذارد.

علاوه بر این‌ها، قابلیت برش و کلیپ کردن استریم‌ها به طرفداران اجازه می‌دهد لحظات برجسته‌ی استریم را با افرادی که پای استریم‌های چند ساعته نمی‌شینند، به اشتراک بگذارند و مخاطبان جدیدی را جذب کنند. البته یوتیوب در حال حاضر این قابلیت را تنها در دسترس تولیدکنندگان محتوای حوزه‌ی گیمینگ با بیش از ۱۰۰۰ دنبال‌کننده قرار داده اگرچه اعلام کرده است که در آینده آن را برای تمامی کاربران فراهم خواهد کرد.

درحالی که توئیچ همچنان بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین نام در عرصه‌ی لایو استریمینگ به شمار می‌رود، فیسبوک گیمینگ و یوتیوب گیمینگ نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را به خود دیده‌اند. به گزارش Streamlabs and Stream Hatchet، یوتیوب در پایان ۲۰۲۰ از لحاظ تعداد ساعت‌هایی که کاربران صرف تماشای استریم کرده‌اند، یک چهارم بازار را در اختیار داشته درحالی که توئیچ دارنده‌ی حدود دو سوم کل بازدید است. یوتیوب قطعاً مسیری طولانی جهت رسیدن به توئیچ در پی خواهد داشت اما افزودن قابلیت‌های هرچه بیشتر نظیر سه قابلیت مذکور می‌تواند در فراهم کردن بستر مناسب برای استریمرها و در نتیجه جذب آن‌ها موثر واقع شود.

نظر شما راجع به سه قابلیت جدید یوتیوب چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا