یوتیوب

یوتیوب قابلیت‌های قابل توجهی را در بخش جست‌وجو ارائه می‌دهد

یوتیوب به‌تازگی قابلیت‌های جدید جذابی را معرفی کرده است که جست‌وجو کردن برای کاربران را بسیار آسان‌تر از قبل خواهد ساخت.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در جهت پیدا کردن محتوای مورد نظر در بین حجم عظیم محتوای موجود در این پلتفرم ارائه شده، این است که یوتیوب قسمت‌های یک ویدئو را در نتایج جست‌وجو نشان می‌دهد و شما را دقیقاً به همان قسمتی که مد نظرتان است هدایت می‌کند. به‌جای اینکه روی یک ویدئو ضربه بزنید و قسمت‌های آن را جلو بزنید تا به قسمت مورد نظر خود برسید، از همان ابتدا می‌توانید قسمت‌های ویدئو را مشاهده کنید. یوتیوب همچنین پیش‌نمایش ویدئوها در بخش نتایج جست‌وجو‌ را روی گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد که بدین معنی است که می‌توانید کلیپی کوتاه را پیش از اینکه وارد ویدئو شوید، تماشا کنید.

تغییر دیگری که اعمال شده، به افراد در پیدا کردن ویدئو کمک می‌کند اگر هیچ محتوایی به زبان آن‌ها در خصوص چیزی که به دنبالش هستند موجود نباشد. در چنین وضعیتی، یوتیوب ویدئوهایی را با زیرنویس خودکار و عناوین و توضیحات ترجمه‌شده به نمایش می‌گذارد. برای شروع، ویدئوهای به زبان انگلیسی نمایش داده خواهند شد اما این شرکت برنامه دارد تا در آینده زبان‌های بیشتری را اضافه کند.

نهایتاً یوتیوب افزودن لینک وب‌سایت‌ها و «سایر قالب‌ها» از بخش جست‌وجوی گوگل تا نتایج جست‌وجوی یوتیوب را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا پیدا کردن اطلاعات مورد نظر برای کاربران را هرچه آسان‌تر سازد. در حال حاضر این آزمایش روی گوشی‌های هوشمند در هند و اندونزی صورت می‌گیرد ولی این شرکت اظهار داشته است که گسترش آن به کشورهای بیشتر را در نظر خواهد داشت.

از سایر اخبار مرتبط با یوتیوب می‌توان به افزوده شدن سه قابلیت مشابه توئیچ به این پلتفرم اشاره کرد. همچنین این شرکت اعلام کرده است که برنامه دارد ماهانه ۱۰ هزار دلار به تولیدکنندگان ویدئوهای Shorts جهت گسترش و ترویج هرچه بیشتر این بخش که به نوعی رقیبی برای تیک‌تاک به حساب می‌آید، پرداخت کند.

نظر شما راجع به قابلیت‌های جدید یوتیوب چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا