۱۰ میلیون حمله اینترنتی داخلی به کشور

تا کنون ۳۹ میلیون حمله اینترنتی به سیستم ارتباطی ایران صورت که ۱۰ میلیون عدد از این حملات از داخل کشور انجام شده است.

به گزارش  سیارنیوز و به نقل خبرنگار کالا سودا، ایران در شناسایی حملات اینترنتی توانسته رشد ویژه ای داشته باشد و اخیرا نیز با راه اندازی دژفا به‌عنوان سد محکم در برابر تهدیدات خارجی، پایش و شناسایی حملات سایبری به کشور ۲۰۰ درصد رشد کرد.

همین سپر امنیتی حالا آمارهایی از میزان حملات اینترنتی وارده به ایران ارایه کرده است و اعلام کرده که ۳۹ میلیون حمله اینترنتی و برخورد مشکوک و غیرمجاز در شبکه سایبری کشور وجود داشته که ۱۰ میلیون حمله اینترنتی از مبدا ایران شناسایی شده است.

در این میان، ۱۹ میلیون حمله اینترنتی از مبدا ۲۴ کشور صورت گرفته است همچنین ۱۸ هزار بدافزار نیز در کشور شناسایی شده است.

این در حالی است که ۳ هزار فایل مشکوک در کشور وجود داشته و در این راستا ۱۴۰ اپلیکیشن نیز تحلیل و ارزیابی شده است. ۳۲۲ مورد اعلان و هشدار و ۲۵۵۰ مورد مکاتبه با مجموعه‌های در معرض آسیب از دیگر عملکردهای این سامانه است.

دژفا چیست؟

«سامانه دژفا» که به عنوان سد نفوذ ناپذیر ایران در برابر حملات سایبری است که توسط معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران فعالیت رسمی خود را از اردیبهشت ماه امسال آغاز کرده و ۴ سامانه نیز مرتبط با آن فعالیت دارند.

عملکرد سامانه‌های ذیل «سپر دژفا» مربوط به ارزیابی امنیتی سامانه‌ها، وب سایت‌ها وبرنامک‌های تلفن همراه، شناسایی و رصد نقاط آسیب پذیر، پاسخگویی و خدمات مشاوره تلفنی، امداد و رسیدگی به مراکز آسیب دیده از رخدادهای هکری و نیز بررسی، پیشگیری ومقابله با حملات هدفمند در مقیاس ملی می‌شود.

«سامانه تله افزار دژفا»، «سامانه کاوشگر»، «سامانه دانا» و «سامانه تشخیص و مقابله» سامانه هایی هستند که با دژفا همکاری دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا