قانون رمز ارز

گام های نخست مجلس درجهت تدوین قانون رمزارز

 

پیش نویس قانون رمز ارز درکمیته رمز ارزی کمیسیون اقتصادی تدوین شده است.

به گزارش سیارنیوز، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی از تهیه پیش نویس قوانین رمزارز در کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس خبر داد.

مجتبی توانگر ضمن اشاره به کمیته رمز ارزی کمیسیون اقتصادی، گفت: کمیته رمز ارز کمیسیون اقتصادی با تمامی دستگاهها، نهادها و کارشناسانی که به این موضوع یعنی بحث رمز ارز ارتباط داشته اند جلسه داشته و نظرات آنها اخذ شده است.

لزوم اجماع و بحث و بررسی بسیار درخصوص تدوین قانون رمز ارزها

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: در خصوص موضوع رمز ارز و قوانین مربوط به ان بین همه نهادهای کشور باید اجماع باشد و موضوعی نیست که با نوشتن صرف قانون به نتیجه برسیم. این مسئله نیاز به اجماع و بحث لازم دارد.

وی افزود: فعلا بنای ما بر تعامل با دولت در این رابطه بوده و دولت نیز قرار است لایحه ساماندهی رمز ارزها را به مجلس ارائه دهد. ما منتظر لایحه دولت خواهیم ماند در غیر اینصورت مجلس طرح خود در این زمینه را ارائه می دهد .

توانگر تصریح کرد: در حال حاضر پیش نویس خوبی برای قانون رمز ارز در این کمیته تدوین شده است و این پیش نویس با حضور نمایندگان قوای مختلف و هم چنین نمایندگان نهادهای صنفی تهیه و تدوین شده است.

ارائه گزارش دولت درخصوص رمز ارزها تا پایان سال جاری

بر اساس این گزارش  از چندی پیش با توجه به اهمیت کاربردی شدن حوزه رمز ارزها در اغلب کشورهای دنیا، نمایندگان مجلس درصدد قانونمندسازی این حوزه برآمدند و سعی دارند تا با همکاری دولت هرچه سریعتر این قانون به تصویب رسد.

درهمین راستا، محمدرضا پورابراهیمی نیز اظهار کرد: جلسات کمیته رمز ارزی کمیسیون اقتصادی به صورت مشترک با معاونت اقتصادی رئیس جمهوری برگزار می شود بر این اساس ما کار را جلو می بریم فکر می کنم گزارش دولت در مورد رمز ارزها تا پایان سال ارائه شود گزارش کمیسیون هم که از قبل آماده بوده است ما استنباط می کنیم که گزارش دولت کفایت می کند و همه موارد در مورد فعالیت رمز ارزها را پوشش می دهد و عملا ما در قالب قانون ورود نمی کنیم و آیین نامه های دولت کفایت می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا