استودیوی «گیرباکس سافتور» (Gearbox Software) دربارهی سبک مخصوص طراحی هنری بازی Borderlands 3 و «سل شِید» نبودن آن میگوید.
عوامل زیادی هستند که سری Borderlands را از سایر عناوین لوتر شوتر متمایز میکند اما یکی از واضحترینهای آنها سبک هنری و جلوههای بصری آن است. درحالی که اکثر لوتر شوترها از جلوههایی واقعگرایانه و اصطلاحاً فوتورئالیستیک برخوردار هستند، Borderlands همیشه تصویری رنگارنگ و زنده را ارائه داده است.
البته سبک هنری Borderlands «سل شید» (Cel-shaded) نام ندارد. ایدهپرداز و مدیر استودیوی گیرباکس سافتور یعنی «رندی پیچفورد» (Randy Pitchford) بهتازگی در توئیتر شفافسازی کرده است که جلوههای عناوین Borderlands سل شید نیستند و اگر بخواهیم دقیقتر آنها را توصیف کنیم، باید از «سبک کامیک بوکی» استفاده کنیم. پیچفورد همچنین افزوده است که اعضای استودیو در داخل همیشه از این سبک طراحی هنری با «سبک کانسپت آرت» یا «سبک رمان گرافیکی» یاد کردهاند. گفتههای پیچفورک کاملاً صحیح است و برای پی بردن به این موضوع کافی است که نگاهی به The Legend of Zelda: The Wind Waker که دارای گرافیک سل شید است نگاهی بیاندازید و سپس سراغ Borderlands بروید که جلوهای کاملاً متفاوت دارد.
علاوه بر اینها، رندی پیچفورد به سوالاتی که طرفداران دربارهی داستان بازی Borderlands 3 دارند پرداخته است. یکی از این سوالات دربارهی Sirens، منبع و ریشهی قدرت آنها و اینکه آیا واقعاً تنها شش تا از آنها وجود دارد یا خیر، بوده است. وی در جواب گفته است که در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که این باور را که تنها شش تا از آنها وجود دارند رد کند و همچنین اینکه Borderlands 3 به سوالات مربوط به ریشهی قدرت آنها پاسخ خواهد داد.
بازی Borderlands 3 که توسعهی آن به پایان رسیده و کاملاً آمادهی عرضه است، پس از سالها انتظار مشتاقانهی طرفداران در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ مصادف با ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که پریلود این عنوان بر روی تمامی پلتفرمها یعنی پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی ۴۸ ساعت قبل از انتشار امکانپذیر خواهد بود. در ابتدا قرار نبود چنین قابلیتی برای پیسی فراهم شود اما در آخر اپیک گیمز این امکان را روی فروشگاه خود مهیا کرد.
لینک کوتاه: