«شوهی یوشیدا» (Shuhei Yoshida) میگوید که ساخت بازی برای کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلیاستیشن ۵ به شکل بیسابقهای آسان و راحت خواهد بود.
بر هیچ کس پوشیده نیست که پلیاستیشن ۳ کنسولی بود که ساخت بازی برای آن بسیار دشوار بود و این در سالهای اولیه آن را دچار مشکلات فراوانی کرد. سونی با پلیاستیشن ۴ توانست این مشکل را رفع کند و آن را به کنسولی تبدیل کند که هر سازندهای بتواند به راحتی برای آن بازی توسعه دهد. حال با پلیاستیشن ۵ این شرکت قرار است حتی فراتر برود.
شوهی یوشیدا – که اخیراً از سمت مدیریت استودیوهای جهانی سونی کنارهگیری کرد – طی مصاحبه با Dengeki Online دربارهی آسانی توسعهی بازی برای پلیاستیشن ۵ و اینکه چگونه این سطح از کیفیت سختافزار به سازندگان اجازه میدهد تا بیشتر بر روی خلق تجاری سرگرمکننده و ارزشمند تمرکز کنند، صحبت نموده است.
آسانی ساخت بازی برای پلیاستیشن ۵ در سطحی است که پیش از این دیده نشده است. اگر دشواری سختافزار به مانع تبدیل شود، سازندگان نمیتوانند بر روی ساخت بازی تمرکز کنند. در هر صورت، این سختافزار ساخت بازی را آسانتر میسازد و میتوانید زمان بیشتری را صرف ساخت بازی کنید.
یوشیدا همچنین افزوده است که پلیاستیشن ۵ مانند پلیاستیشن ۴ به گونهای ساخته شده است که کار کردن با آن برای بازیسازان آسان باشد، اما در یک سطح و درجهی بسیار بالاتر.
سونی تا به اینجای کار هنوز از ظاهر پلیاستیشن ۵ رونمایی نکرده است ولی شایعات حکایت از این دارند که سونی در فوریهی رویدادی را برای انجام این کار برگزار خواهد کرد. میدانیم که سازندهی بازسازی Shadow of the Colossus یعنی استودیوی «بلوپوینت گیمز» (Bluepoint Games) بر روی یک عنوان برای پلیاستیشن ۵ کار میکند درحالی که عنوان Godfall طی مراسم The Game Awards 2019 بهعنوان یکی از عناوین انحصاری و مخصوص عرضهی این کنسول معرفی شده است. البته چند وقت قبل تصویری از کیت توسعهدهندهی این کنسول منتشر شده بود که البته مثل تمامی کیتهای توسعهدهنده نمیتواند نشان از ظاهر نهایی و اصلی کنسول داشته باشد و چه بسا به هیچ وجه شبیه آن نباشد.
لینک کوتاه: