«بروس استرلی» (Bruce Straley)، کارگردان بازی The Last of Us میگوید که بازیها میتوانند درگیرکننده و داستانمحور و بدون تیراندازی باشند.
بروس استرلی طی مصاحبه با Gamesindustry.biz چنین بیان داشته است:
آیا میتوان یک بازی ساخت که جالب و شخصیتمحور و جذاب مثل داستانهای Uncharted و Last of Us اما بدون تیراندازی باشد؟ من فکر میکنم میتوان چنین عنوانی ساخت. کانسپت باید این باشد که «چگونه میتوانم دنیایی را خلق کنم که به اندازهی کافی غنی باشد تا برای مکانیکهای اصلی جالب فضا داشته باشد؟»
Gamesindustry دربارهی ترکیب گیمپلی و روایت برای بیان داستان در یک بازی گفته و از Wolfenstein II: The New Colossus ،Spec Ops: The Line و God of War بهعنوان مثال نام برده است.
استرلی پس از ۱۸ سال کار در استودیوی «ناتیداگ» (Naughty Dog)، در سال ۲۰۱۷ از این استودیو جدا شد و کار خود را با کار بر روی Crash Team Racing بهعنوان طراح بافت ادامه داد. وی کارگردانی بازی The Last of Us و Uncharted 4: A Thief’s End را در کارنامهی خود دارد.
استرلی گفتههای خود را چنین ادامه داده است:
دنیای بازی باید راههای جذاب و جالب برای پیدا کردن [راه حلها] را پیش روی بازیکن بگذارد – و این چیزی است که بخش عمدهای از بازیها را تشکیل میدهد. ما باید بازیکنان را در موقعیتی قرار دهیم که برای غلبه بر موانع درگیر شوند، که این یعنی مکانیکهای اصلی باید به اندازهی کافی در پیدا کردن راه حل به ما کمک کنند.
استرلی کارگردان کارکشتهی سری Metal Gear و عنوان تازه منتشر شده و پر سر و صدای Death Stranding یعنی «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima) را بهعنوان نمونهای از افرادی که سعی دارند با دور ماندن از خشونت و تیراندازی، عرصهی بازیهای ویدئویی را دچار تحول کنند نام برده است. علاوه بر این، وی میگوید که عناوین استودیوی «پلیدد» (PlayDead) یعنی Limbo و Inside هم بدون اینکه هیچ تیراندازی و خشونتی در آنها باشد، کاملاً بازیکنان را درگیر خود میکنند.
نظر شما دربارهی گفتههای کارگردان بازی The Last of Us چیست؟
لینک کوتاه: