سازندگان بازی Assassin’s Creed در ابتدا قرار نبود دارای مراحل فرعی باشد اما به دلیل جالبی تصمیم گرفته شد که این مراحل به آن اضافه شود.
هر روز بازیهای مختلفی را تجربه میکنیم و از المانها و جوانب مختلف آنها لذت میبریم اما داستان پشت توسعهی بسیاری از آنها را نمیدانیم. یکی از داستانهای جالبی که میتوانیم دربارهی بازیها بشنویم، مربوط به ساخت مراحل فرعی نسخهی اول بازی Assassin’s Creed است.
«چارلز رندال» (Charles Randall)، طراح ارشد هوش مصنوعی نسخهی اول بازی Assassin’s Creed، در پاسخ به توئیتی که از افراد خواسته بود در پنج کلمه یک داستان هیجانانگیز یا عجیب دربارهی شغلشان را بیان کنند، به توضیح داستان پشت مراحل فرعی این عنوان پرداخته است. به گفتهی او، این بازی در ابتدا قرار نبود مرحلهی فرعی داشته باشد ولی وقتی که توسعهاش به اتمام رسید و آمادهی عرضه شد، فرزند مدیر عامل آن را امتحان کرد اما بازخورد راضیکنندهای نداشت چون حس میکرد که این عنوان خستهکننده است و نمیتوان کار خاصی در آن انجام داد. از این رو، رندال پیشنهاد داد که مراحلی فرعی به آن اضافه کنند و نکته اینجا است که تنها پنج روز برای انجام این کار فرصت داشتند.
رندال به همراه چهار یا پنج کارمند دیگر طی پنج روز کار بر روی مراحل فرعی را شروع کردند و به پایان رساندند درحالی که هیچ کس دیگری اجازه نداشت وارد محل کار آنها شود. خوشبختانه آنها توانستند اکثر این مراحل را بدون باگ و مشکل و به سرعت آماده کنند و به بازی نهایی برسانند. با این حال، رندال میگوید چند باگ بزرگ در مراحل فرعی وجود داشت که کار نسخهی اول بازی Assassin’s Creed در رسیدن به بالاترین نمره را مشکل میساخت. یکی از این باگها مربوط به قتل تمپلارها بود که به بازیکن اجازه نمیداد یکی از آنها را بُکُشد از آنجا که هدف مخصوص آن تمپلار به یک گروه دیگر وصل شده بود. البته اگر بازی را دوباره از سر میگرفتید آن تمپلار از بین میرفت.
نسخهی اول بازی Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷ بر روی پیسی، پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ به انتشار رسید و آغاز یکی از معروفترین و بزرگترین فرانچایزهای گیمینگ تاکنون را رقم زد. جدیدترین نسخهی این سری که دوازدهمین نسخهی اصلی و شمارهدار آن به شمار میرود یعنی Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات ۲۰۲۰ برای ایکسباکس سریز ایکس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، پیسی (بهطور انحصاری از طریق فروشگاه اپیک گیمز) و گوگل استادیا عرضه خواهد شد. Valhalla از نسخهی قبلی خود یعنی Odyssey کمی وسیعتر خواهد بود و کارگردان کارکشتهی God of War یعنی «کوری بارلوگ» (Cory Barlog) نیز از اشتیاق و هیجانش برای تجربهی این بازی گفته است.
لینک کوتاه: