دلار زدایی در روسیه ؛ روسیه با دلار معامله نمی‌کند

دلار زدایی در روسیه ؛ روسیه با دلار معامله نمی‌کند

به گزارش سیارنیوز و به نقل از برات نیوز، روسیه جزء کشورهایی پیشگام در دلارزدایی دنیا است. این کشور در تلاش است جایگزین کردن طلا به جای دلار، استفاده از دلار در تبادلات مالی کشورش را کاهش دهد. دلار زدایی در روسیه در ماه‌های اخیر روندی شتابانی به خود گرفته است.
فاصله گرفتن روسیه از دلار به یک خبر جهانی بدل شده است. این اتفاق در حالی است که تا پایان ماه مارس روسیه ۳.۸ میلیارد دلار اوراق قرضه در اختیار داشته است که این رقم در مقایسه با ماه قبل ۸.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.
روسیه به عنوان بزرگ ترین دارنده اوراق قرضه در وزارت خزانه داری خود شناخته می شد؛ اما این کشور با واگذار کردن ۹۶ درصد از این اوراق به یکی از کشورهای پیشگام در حوزه دلار زدایی بدل شده است. این کشور تا سال ۲۰۱۸، ۱۰۵ میلیارد دلار اوراق قرضه در اختیار داشت.

دلارزدایی در روسیه این کشور را به یکی پیشگامان این حوزه تبدیل کرده است. روسیه طلا را جایگزین دلار کرده است.

در حال حاضر بر اساس گزارش های بین المللی ژاپن و چین بیشترین دارندگان اوراق قرضه وزارت خزانه داری را در اختیار دارند . چیزی حدود یک تریلیون دلار از این اوراق را سرمایه گذاری کرده اند. سومین کشور دارنده این اوراق هم انگلستان است.
اما روسیه با واگذاری اوراق قرضه خود در سال جاری اقدام به هدف تقویت ذخایر طلای خود کرده است. به این معنی که این کشور میلیاردها دلار دیگر از ذخایر ارزی خود را با طلا جایگزین خواهد کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی روسیه، تا پایان ماه مارس و به عنوان راهبرد متنوع سازی ذخایر ارزی، ذخایر طلای این کشور  به حدود ۲۳۰۰ تن به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. دلارزدایی در روسیه روند جالب توجهی را در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا