لپ تاپ ذن بوک

رونمایی ایسوس از مدل‌های جدید لپ تاپ ذن بوک با ضخامت بسیار کم

ایسوس به‌تازگی لپ تاپ های جدیدی به خانواده ذن بوک اضافه کرده است که باریک و کم‌وزن بوده و از پورت‌های ارتباطی کاملی بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌های جدید با شعار «باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان با پورت‌های کامل ورودی/خروجی» معرفی شدند.

محصولات جدید این شرکت به شرح زیر هستند:

  • ZenBook 13 با مدل UX325
  • ZenBook 14  با مدل UX425/UM425
  • ZenBook 13 Flip  با مدل UX363

این محصولات جدید ایسوس از هفته‌ گذشته در خرده‌فروشی‌ها عرضه شدند و به‌گفته این شرکت با هدف ارائه‌ حداکثر قابلیت پرتابل بودن لپ‌تاپ و بدون حذف پورت‌های ورودی/خروجی طراحی و ساخته شده‌اند.

ZenBook 13 و ZenBook 14 دارای ۱۳.۹ میلی‌متر ضخامت هستند با این حال از پورت USB-A پشتیبانی می‌کنند. در این دو لپ‌تاپ پورت Thunderbolt 3-USB-C و درگاه میکرو SD نیز دیده می‌شود. این لپ‌تاپ‌ها علاوه‌بر ضخامت کم، وزن کمی نیز دارند. برای ZenBook 13 وزن ۱.۰۷ کیلوگرم و برای ZenBook 14 وزن ۱.۱۳ کیلوگرم گزارش شده است.

از مهمترین ویژگی‌های این خانواده می‌توان به استفاده از پردازنده‌ هشت هسته‌ای AMD Ryzen 7 4700U در سریال UM425 اشاره کرد. این نوع پردازنده در لپ‌تاپ ASUS Zephyrus G14 نیز استفاده شده است. تو لپ‌تاپ ذن بوک ۱۳ و ۱۴ با سریال UX425 نیز از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل بهره برده و در کانفیگ‌های i3 و i5 و i7 عرضه خواهند شد. توانایی پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت حافظه رم و دو ترابایت حافظه ذخیره‌سازی برای این لپ‌تاپ‌ها درنظر گرفته شده است. لپ‌تاپ ذن بوک ۱۴ با شماره سریال UM425 از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و دو ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های مشترک این سه دستگاه، برخورداری از نمایشگر ۱۰۸۰p است. همچنین بهره‌مندی از دوربین مادون قرمز را نیز به ویژگی‌های مشترک این سه دستگاه اضافه کنید. این دوربین مادون قرمز با سیستم‌‌های ورود با چهره همچون Windows Hello خواهد شد.

لپ‌تاپ ZenBook Flip 13 با سریال UX363 دارای لولای ۳۶۰ درجه بوده که امکان چرخاندن نمایشگر و استفاده‌ ترکیبی از آن به‌عنوان لپ‌تاپ و تبلت از ویژگی‌های حاصله از این قابلیت است. برای این محصول ضخامت ۱۳.۹ میلی‌متری و وزن ۱.۳ کیلوگرمی گزارش شده که می‌توان آن را در دسته سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی قرار داد. شرکت ایسوس مدعی شده است که لپ‌تاپ فلیپ می‌تواند تا ۱۶ ساعت شارژدهی داشته باشد. باتری این دستگاه در ۴۹ دقیقه، ۶۰ درصد شارژ می‌شود. لازم به‌ذکر اینکه این لپ‌تاپ‌ها هنوز به‌صورت گسترده عرضه نشده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا