گلکسی نوت 20

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا را معرفی کرد

سامسونگ درحالی از گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در مراسم آنلاین Unpacked رونمایی کرد که شایعات بسیاری در رابطه با ویژگی‌های این دو محصول دهان به دهان می‌چرخیدند. همان‌طور که واضح است، این شرکت برای نام‌گذاری دو فبلت جدید خود، از استراتژی به‌کار رفته در نام‌گذاری خانواده پرچم‌دار گلکسی S استفاده کرده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این خانواده قدرتمند را برایتان بازگو کنیم.

گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نظر طراحی ظاهری تفاوتی باهم ندارند. این دو محصول به خوبی ظاهر کلی خانواده نوت را حفظ کرده و میراث‌داران قابلی برای این مجموعه محسوب می‌شوند. شرکت سامسونگ برای ساخت پنل پشتی نسخه پایه گلکسی نوت ۲۰، از پلاستیک استفاده کرده درحالی‌که فریم اصلی این محصول از جنس آلومینیوم انتخاب شده است. این نکته جالب است چراکه مدت‌ها بود سامسونگ در طراحی گوشی‌های هوشمندش از پلاستیک استفاده نکرده بود.

یکی از تفاوت‌های این دو مدل تازه معرفی شده را می‌توان همین جنس بدنه دانست. طراحان نوت ۲۰، برای ساخت مدل اولترا تمام خلاقیت خود را به‌کار گرفته و برای نخستین بار گوشی هوشمندی تولید کردند که پنل پشتی و پوشش نمایشگر آن از یک جنس است. در حقیقت، گلکسی نوت ۲۰ اولترا از Gorilla Glass Victus برای پنل پشتی و پوشش نمایشگر خود بهره می‌برد که مقاوم‌ترین نوع گوریلاگلس در تاریخ تولید گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. طراحان خلاق سامسونگ، همچنین به‌جای استفاده از آلومینیوم برای فریم مدل اولترا، پنل‌های شیشه‌ای را برروی فریم فولادی سوار کرده‌اند.

سامسونگ اعلام کرده است که مدل اولترا نوت ۲۰ در رنگ‌های برنزی، مشکی و سفید و مدل پایه در رنگ‌های برنزی، سبز و خاکستری قابل تهیه هستند. یکی‌دیگر از تفاوت‌های این دو مدل را می‌توان ابعاد آن‌ها دانست. مدل پایه نوت ۲۰ از نمایشگری ۶.۷ اینچی مسطح از نوع سوپر آمولد بهره می‌برد. رفرش ریت نمایشگر این محصول ۶۰ هرتز گزارش شده و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه می‌کند. مدل اولترا اما، اندازه‌ای برابر با ۶.۹ اینچ داشته و از پنلی خمیده با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و از نوع Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد. این پنل پیشرفته می‌تواند وضوح تصویر ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ پیکسل را ارائه کند. البته ذکر این نکته ضروری‌ست که رفرش ریت یادشده، تنها در وضوح +FHD قابل دسترسی‌ست با این حال یکی از ویژگی‌های مدل اولترا همین رفرش ریت بالاست. نمایشگر قدرتمند نوت ۲۰ اولترا، نرخ تأخیر لمسی ۲۴۰ هرتز را نیز ارائه می‌کند. این ویژگی سبب می‌شود تا در هنگام انجام بازی‌های مختلف، تجربه جالبی به کاربران القاء شود.

شاید کنجکاو باشید که بدانید تفاوت شاخص میان خانواده نوت و خانواده گلکسی S در چیست؟ باید بگوییم که وجود قلم S Pen، مهمترین تفاوت میان این دو خانواده است. این قلم حتی با طراحی جدید و تغییراتی که به خود دیده است، دَره‌ی تفاوت میان این دو خانواده را عمیق‌تر از قبل خواهد کرد. S Pen سامسونگ با همراهی لایه وکوم روی صفحه‌نمایش و به‌دلیل بهبودهای جدیدی که بر آن اعمال شده است، می‌تواند نرخ تأخیر ۹ میلی‌ثانیه را ارائه کند. چنین ویژگی سبب شده تا سامسونگ تجربه کار با قلم هوشمند خانواده نوت ۲۰ را کاملا مشابه با تجربه کار با قلم عادی توصیف کند. از دیگر بهبودهایی که نصیب این خانواده پرچم‌دار قدرتمند شده است، می‌توان تبدیل یادداشت‌ها به فرمت‌های مایکروسافت آفیس و همچنین هم‌گام‌سازی با دیگر دستگاه‌ها توسط Samsung Notes را نام برد. قابلیت‌های جدیدی به‌نام Anywhere را می‌توان از جمله ویژگی‌های خانواده نوت ۲۰ دانست که توسط آن‌ها کاربران می‌توانند بدون تماس قلم روی نمایشگر، شکل‌هایی ترسیم کرده و دستورهایی مانند بازگشت به صفحه قبل، مشاهده لیست برنامه‌هایی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و رفتن به صفحه هوم را اجرایی کنند.

گلکسی نوت 20 / Galaxy Note 20

سامسونگ خانواده نوت ۲۰ خود را در دو مدل با تراشه‌های اکسینوس و اسنپدراگون تولید خواهد کرد. انتخاب نوع تراشه به‌کار رفته در این محصولات، کاملا به بازار هدف بستگی دارد. سامسونگ تصمیم دارد تا قدرت پردازشی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا را برای بازار جهانی (ازجمله ایران) از تراشه اکسینوس ۹۹۰ و برای بازار چین و آمریکا از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تأمین کند.

تجربه نشان داده است که محصولات مجهز به تراشه اکسینوس در زمینه پایداری عملکرد چندان قدرتمند نیستند. با این حال سامسونگ مدعی شده است که از نازک‌ترین محفظه بخار دنیا برای خانواده جدید گلکسی نوت بهره گرفته است تا بتوانند بارهای پردازشی شدید و مداوم را تحمل کرده و خنک‌تر و پایدارتر از نسل‌های قبلی عمل کنند. طبق ادعای سامسونگ نسخه‌های مجهز به تراسه اکسینوس نوت ۲۰، ۱۹ درصد سرعت بیشتر دارند. در عین حال عملکرد گرافیکی این مدل‌ها نیز ۱۵ درصد بیشتر شده و ۲۰ درصد مصرف باتری کمتر برای آن‌ها به‌ثبت رسیده است.

سامسونگ در ساخت این دو محصول پرچم‌دار، همکاری نزدیکی با مایکروسافت داشته که حاصل آن امکان اجرای بازی‌ها روی سرویس xCloud است. این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض برروی هردو محصول خانواده نوت ۲۰ قرار دارد. بد نیست بدانید که تا اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی، قرار است بیش از ۱۰۰ بازی ازطریق سرویس Xbox Game Pass Ultimate ارائه شوند.

سامسونگ در طراحی دوربین‌های این خانواده تصمیم گرفته است تا از همان دوربین‌هایی استفاده کند که در خانواده گلکسی S استفاده کرده بود. بنابراین  تفاوت فاحشی میان این دو خانواده از لحاظ سخت‌افزار دوربین‌های به‌کار رفته مشاهده نمی‌شود.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا، ماژول دوربینی سه‌گانه دارد. نقش دوربین اصلی این ماژول را یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی بازی می‌کند که می‌تواند تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند. مدل اولترا ویدئوهای خود را با وضوح ۸K و با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه ثبت کرده و نسبت تصویر ۲۱:۹ را ارائه می‌کند. برخورداری از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال، یکی از ویژگی‌های این دوربین اصلی‌ست اما به‌جای فوکوس خودکار Dual Pixel، از فوکوس خودکار تشخیص فاز به‌همراه فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. این موضوع بیان‌گر آن است که ماژول سه‌بعدی ToF در این دوربین دیده نمی‌شود.

گلکسی اس ۲۰ اولترا برای دوربین دوم خود از یک حسگر ۴۸ مکاپیکسلی بهره می‌برد، درحالی‌که نوت ۲۰ اولترا برای دوربین خود از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که لنز پریسکوپی تله‎‌فوتو دارد. از دیگر ویژگی‌های این حسگر می‌توان به بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری نیز اشاره کرد. این لنز تله‌فوتو، دیافراگم بازترِ f/3.0 را به کاربران ارائه می‌کند. شایان ذکر است که بزرگ‌نمایی فضایی یا Space Zoom در نسخه اولترا نوت ۲۰ به ۵۰ برابر محدود شده است. این ماژول سه‌گانه با لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید عریض ۱۲۰ درجه‌ای تکمیل می‌شود.

گلکسی نوت ۲۰ نیز یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دارد. دوربین دوم ۶۴ مگاپیکسل بوده که عکس‌های تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت سه‌برابری و بزرگ‌نمایی فضایی سیصدبرابری را ارئه می‌کند. این لنز همچنین قابلیت فیلم‌برداری ۸K را نیز دارد. نقش دوربین سوم این ماژول را نیز یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بازی می‌کند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای تأمین انرژی مورد نیاز قطعات خود از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. سامسونگ ‌همراه این گوشی هوشمند، یک دستگاه شارژر سریع ۲۵ واتی نیز قرار خواهد داد. این موضوع جای تعجب دارد چراکه در گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۰ اولترا شاهد پشتیبانی از شارژر ۴۵ واتی بودیم. گلکسی نوت ۲۰ اولترا همچنین از شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۹ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل پایه نوت ۲۰ نیز یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر پیش‌فرض ۲۵ واتی دارد.

سامسونگ خانواده نوت ۲۰ را در کانفیگ‌های متنوعی به‌شرح زیر ارائه می‌کند:

گلکسی نوت ۲۰ در دو نسخه ۴G و ۵G، با سه کانفیگ:

  • رم ۸ گیگابایت LPDDR5 + حافظه‌ ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی = مدل ۵G
  • رم ۸ گیگابایت LPDDR5 + حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی = مدل ۵G
  • رم ۸ گیگابایت LPDDR5 + حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی = مدل ۴G

گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز در دو نسخه۵G و LTE، با پنج کانفیگ:

  • رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 + حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی = مدل  ۵G
  • رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 + حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی = مدل  ۵G
  • رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 + حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی = مدل  ۵G
  • رم ۸ گیگابایت LPDDR5 + حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی = مدل LTE
  • رم ۸ گیگابایت LPDDR5 + حافظه‌ ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی = مدل LTE

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا