مشارکت حداکثری، فرآیندی از انتخاب اصلح تا حضور موثر همه اعضای صنف

به گزارش سیارنیوز، معمولا در ایام انتخابات واژه مشارکت حداکثری یکی از پر کاربردترین کلمات است که بارها میشنویم، هدف اصلی به پای صندوق رای کشاندن همه واجدین شرایط برای دریافت تعداد بالای رای و نشان دادن آمار مشارکت کنندگان است.

تعبیر دیگری هم دارد که مشروعیت میبخشد به هر نظامی و نقطه قوت است، سازمان نصر نیز از این قایده مستثنی نیست، چه آنکه در تمامی گروهها و جلسات انتخاباتی این موضوع مورد بحث و اتفاق نظر است، به ویژه در این ایام که شرایط خاصی بر انتخابات حاکم است، شرایط بد اقتصادی و افت و خیز  شدید کسب و کارها و مبارزه با بیماری و شرایط حاکم بر بهداشت و سلامت در جامعه.

اما آنچه از مشارکت حداکثری میشنویم فقط مشارکت تا پای صندوق آرا نیست، حضور آگاهانه برای رای به کاندیداهای منتخب اولین گام در این مسیر است، در ادامه کار اعضای صنف با حمایت منتخبین برای آماده شدن و حضور موفق در یک دوره کاری جدید میتوانند با اقداماتی مانند:

  1. ارایه پیشنهادات اثر بخش
  2. ارزیابی و بازخورد در زمانهای مناسب
  3. مطالبه گری برای طرحها و برنامه های ارایه شده توسط منتخبین
  4. ارایه تجربیات برای پرهیز از تکرار اشتباهات پیشین
  5. استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود بالقوه خود در پیش برد امور
  6. مشارکت در طرحهای پیشنهادی
  7. حضور در جلسات هم اندیشی و کمیسیون های تخصصی
  8. کمک در مستند سازی و مدیریت دانش موجود در سازمان
  9. شرکت در برنامه های آینده پژوهی،
  10. کمک به پیشبرد استراتژی های تعیین شده ، بهبود و توسعه آنها،

میتواند کمک شایانی در مسیر متعالی شدن نصر داشته باشند.

نکته کلیدی این موضوع هم باز بودن مسیر دو طرفه از سوی منتخبین است که با استقبال از مشارکت عمومی اعضا اجازه این رشد و شکوفایی را به سازمان بدهند . با چنین رویکردی ، سازمان تبدیل به یک محیط پویا ،چابک با همراهی و همدلی و دلگرمی بیشتر اعضای فعال خود خواهد شد و شعار مشارکت حداکثری به بهترین شکل ممکن تحقق خواهد یافت.

فرهاد کرم زاده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا