ویندوز 7

گزارش: همچنان ۱۰۰ میلیون کاربر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند

علی‌رغم اینکه مایکروسافت اوایل ۲۰۲۰ پشتیبانی از ویندوز ۷ را به پایان رساند، همچنان میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش ZDNet با توجه به آمار و ارقام در وب‌سایت رسمی متعلق به دولت ایالات متحده‌ی آمریکا و همچنین داده‌های شرکت NetMarketShare، ویندوز ۷ روی حدود ۱۰۰ میلیون رایانه‌ی شخصی در پایان ۲۰۲۰ در حال اجرا است. درحالی که ویندوز ۱۰ در تمامی آمار و ارقام رشد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته، ویندوز سون هم به نوبه‌ی خود پابرجا است.

به‌طور دقیق‌تر، ۸.۵ درصد از افرادی که از وب‌سایت‌های عمومی دولت در دسامبر ۲۰۲۰ بازدید کرده‌اند، از ویندوز ۷ استفاده می‌کرده‌اند. در عین حال ۸۷.۸ درصد از بازدیدکنندگان روی ویندوز ۱۰ بوده‌اند و ۳.۴ درصد نیز کاربران ویندوز ۸.۱ بوده‌اند.

NetMarketshare نیز استفاده از ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ را به ترتیب ۷۴ درصد و ۲۱.۷ درصد گزارش کرده است. تبدیل این درصدها به تعداد واقعی کاربران کار دشواری است اما به گفته‌ی ZDNet، از ۱.۵ میلیارد کاربر رایانه‌ی شخصی که توسط مایکروسافت گزارش شده، ۱۰۰ میلیون از آن‌ها از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند.

از انتهای ۲۰۱۹ که اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷ نزدیک به پایان خود بود تا ۲۰۲۰، بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های رسمی دولت ایالات متحده‌ی آمریکا که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، ۱۲ درصد رشد داشته و از ۷۵.۵ به ۸۷.۸ درصد رسیده است. همچنین استفاده از ویندوز سون از ۱۸.۹ به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. حتی در NetMarketshare، ویندوز ۱۰ افزایش کاربر از ۶۳ درصد به ۷۵ درصد را تجربه کرده و ویندوز سون افتی ۹.۵ درصدی از ۳۱.۲  به ۲۱.۷ درصد داشته است.

از این درصدهایی که ذکر شد، مقدار عمده‌ای از رایانه‌های شخصی که ویندوز ۷ روی آن‌ها اجرا می‌شود، می‌توانند متعلق به ماشین‌های بانکی، پایانه‌های فروش یا شرکت‌هایی که برای دریافت به‌روزرسان‌های جدید که در دسترس عموم نیست پول پرداخت می‌کنند باشند. با این وجود، میزان استفاده از ویندوز سون رو به کاهش است که از کوچ کاربران به سیستم عامل جدیدتر مایکروسافت حکایت دارد.

مایکروسافت در ماه مارچ ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ روی ۱ میلیارد رایانه‌ی شخصی در حال اجرا است. این شرکت که پیش‌تر برای کاربران ویندوز ۷ امکان دریافت ویندوز ۱۰ به‌صورت رایگان فراهم را کرده بود، مدتی است که رسماً این اقدام را متوقف کرده اگرچه همچنان راه‌هایی برای دریافت رایگان ویندوز ۱۰ وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا