اپل

اپل و هیوندای مشغول مذاکره برای ساخت یک خودروی الکتریکی هستند

هیوندای به ‌تازگی تایید کرده است که هم‌اکنون در حال مذاکره با اپل برای همکاری با یکدیگر جهت توسعه‌ی یک خودروی الکتریکی جدید است.

هیوندای طی بیانیه‌ای به رویترز چنین بیان داشته است:

اپل و هیوندای مشغول مذاکره‌اند اما در مراحل اولیه به سر می‌برند و هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

هیوندای کمی پس از اینکه Korea Economic Daily TV گزارش کرد این شرکت و اپل برای همکاری جهت ساخت خودروهای الکتریک و باتری مذاکره می‌کنند، این خبر را رسماً اطلاع‌رسانی نموده است.

این درحالی است که چند هفته‌ی قبل بعد از مدتی سکوت، «خودروی اپل» دوباره سرتیتر خبرها شده بود و منابع مختلف ادعا کرده بودند که این خودرو که از قابلیت‌های رانندگی خودمختار بهره می‌برد در سال ۲۰۲۵ به عرضه می‌رسد.

با این حال بلومبرگ نیز مدعی شده است که به گفته‌ی منابعش، تا ۷ سال تا زمانی که اپل چیزی برای نمایش داشته باشد فاصله داریم. همچنین طبق این گزارش، خودروی الکتریکی این شرکت «حتی نزدیک به مرحله‌ی تولید نیست» و در حال حاضر فقط تیم کوچکی از مهندسان اپل روی «سیستم‌های رانندگی، فضای داخلی خودرو و طراحی بدنه‌ی آن» کار می‌کنند.

خودروی الکتریکی اپل که تحت عنوان «پراجکت تایتان» (Project Titan) شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۴ مطرح شده است و همان‌طور که انتظار می‌رود، این شرکت همچنان در این باره سکوت در پیش گرفته اگرچه در گذشته اعلام کرده که مشغول تحقیق درباره‌ی سیستم‌های خودمختار است. گزارشات مبنی بر کار بر روی یک ون خودمختار و ثبت حق اختراعی برای یک خودروی خودران که «سیری» (Siri) را به یک راننده‌ی شخصی تبدیل می‌کند از تمایل اپل نسبت به این فناوری حکایت دارند.

اپل که بیشتر به‌خاطر گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند شناخته‌شده است، ظاهراً قصد دارد فناوری رانندگی خودمختار در حال توسعه‌اش را به خودروسازی ثابت‌شده و معروف نظیر هیوندای بسپرد به‌جای اینکه خود به طراحی خودروی مخصوصش بپردازد. اگرچه در کل در حال حاضر هر اتفاقی ممکن به نظر می‌رسد.

از جدیدترین اخبار در زمینه‌ی خودروهای خودمختار یا خودران باید به اقدام جدید شرکت Waymo اشاره کرد. Waymo که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی گوگل به شمار می‌رود، به‌تازگی با کنایه به تسلا و شیوه‌ی تبلیغات آن اظهار داشته است که از این پس از اصطلاح «خودران» استفاده نخواهد کرد و متعهد می‌شود که «زبانی حساب‌شده‌تر» را در محتوای بازاریابی، آموزشی و تبلیغاتی خود به کار بگیرد. این شرکت معتقد است که زبان و گفتار دقیق نه‌تنها از سوء برداشت جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند جان افراد را از حوادث متعاقب آن نجات دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا