مایکروسافت سرفیس جدید

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس جدید احتمالاً به‌زودی عرضه می‌شود

گزارش جدیدی به‌تازگی به انتشار رسیده است که حکایت از این دارد که لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس جدید در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار خواهد شد.

به گزارش WinCentral، چهار مدل مختلف از مایکروسافت سرفیس جدیدِ شایعه‌شده تاییدیه‌های بلوتوث را گذرانده‌اند. مایکروسافت Surface Pro 7+ را برای مصارف تجاری و آموزشی به‌تازگی به عرضه رساند و این لپ‌تاپ‌های جدید نیز می‌توانند نامگذاری مشابهی داشته باشند و سرفیس ۳+ نام بگیرند یا اینکه تحت عنوان سرفیس ۴ در دسترس قرار بگیرند. شماره‌های این چهار لپ‌تاپ مذکور، ۱۹۵۲، ۱۹۵۳، ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ است. ظاهراً هر کدام از این شماره‌ها به اندازه‌های مختلف صفحه‌ نمایش آن‌ها نظیر ۱۳ یا ۱۵ اینچ اشاره دارد.

قطعاً ثبت تاییدیه‌ی این لپ‌تاپ‌های مایکروسافت سرفیس جدید جزئیات قابل توجهی را از آن‌ها افشا نمی‌کند اما این پیام را می‌رساند که عرضه‌ی آن‌ها نزدیک است. Windows Central گزارش کرده است که این لپ‌تاپ‌های جدید در آپریل ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

در گذشته فاصله‌ی بین تاییدیه و عرضه‌ی محصول مایکروسافت تنها چند هفته بوده است و Surface Duo و کیبورد و موس بلوتوث سرفیس در سال ۲۰۱۹ کمی پس از ثبت در کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده‌ی آمریکا یا به اختصار FCC، به عرضه رسیده‌اند.

شایعه‌ی دیگری حاکی از این است که لپ‌تاپ‌های مایکروسافت سرفیس جدید به جدیدترین پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یا AMD Ryzen 4000 مجهز خواهند بود. در Geekbnch محصولاتی با کدهای «OEMWY» و «OEMGR» قرار گرفته‌اند که نام‌های رایجی هستند که مایکروسافت برای محصولاتی که روی این پلتفرم بنچمارک مورد آزمایش قرار می‌گیرند استفاده می‌کند.

همچنین با توجه به تاییدیه‌های گذشته از کره شنیده بودیم که طراحی این لپ‌تاپ‌ها احتمالاً دچار تغییر نخواهد شد و این بدین معنی است که شاهد حاشیه‌های باریک‌تر یا اضافه شدن کارت‌های گرافیک اختصاصی نخواهیم بود.

سرفیس ۴ یا سرفیس ۳+ با سرفیس پرو ۷+ لاین‌آپ لپ‌تاپ‌های مایکروسافت تا به اینجا در سال ۲۰۲۱ را تشکیل خواهند داد. طبق شایعات، این شرکت با شرکای خود مشغول کار روی دستگاه‌های جدید برای اهداف آموزشی و تجاری با ویندوز ۱۰X است که سیستم عامل نسل جدید مایکروسافت به حساب می‌آید که رقیبی برای Chrome OS خواهد بود.

از سایر اخبار مرتبط باید اشاره کرد که علی‌رغم معرفی سری کارت‌های کرافیگ Nvidia 3000 در CES 2021 که به‌تازگی برگزار شد، هیچ خبر جدیدی از لاین‌آپ سرفیس بوک که قوی‌ترین دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت به شمار می‌روند به اشتراک گذاشته نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا