اسپیس‌اکس

ناسا و اسپیس‌اکس دسته‌ی بعدی فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند فرستاد

ناسا و اسپیس‌اکس تاریخ ارسال فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station یا به اختصار ISS) را اعلام کرده‌اند.

ناسا و اسپیس‌اکس دسته‌ی بعدی فضانوردان را در ۲۰ آپریل (۳۱ فروردین ۱۴۰۰) با استفاده از کپسول تازه ساخته شده‌ی Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند فرستاد. این کپسول که اولین پرواز آزمایشیِ با خدمه و اولین پرواز عملیاتی‌ آن سال گذشته صورت گرفت، برای انتقال فضانوردان بین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده‌ است و قدم مهمی جهت در راستای بازگرداندن پرتاب‌های مداریِ با خدمه به خاک آمریکا به شمار می‌رود.

دو فضانورد از ناسا، «شین کیمبرو» (Shane Kimbrough) و «مگان مک‌آرتور» (Megan McArthur)، یک فضانورد از آژانوس هوایی ژاپن (JAXA)، «آکیهیکو هوشید» (Akihiko Hoshide) و یک فضانورد از آژانس فضایی اروپا (ESA)، «توماس پسکت» (Thomas Pesquet) با یکدیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده خواهند شد. آن‌ها جایگزین فضانوردانی که هم‌اکنون در ایستگاه مستقر هستند خواهند شد و این بدین معنی است که ایستگاه فضایی بین‌المللی با ۷ نفر خدمه برای مدتی از حالت معمول شلوغ‌تر خواهد بود.

ناسا طی مطلبی در وب‌سایت رسمی خود چنین نوشته است:

همچنین انتظار می‌رود خدمه‌ی دوم به ایستگاه فضایی بیاید تا جایگزین فضانوردانی بشود که به‌عنوان بخشی از ماموریت SpaceX Crew-1 به آن سفر کرده بودند. بازگشت خدمه‌ی اول شامل فضانوردان ناسا «مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins)، «ویکتور گلاور» (Victor Glover) و «شانون واکر» (Shannon Walker) و فضانورد JAXA «سویچی نوگوچی» (Soichi Noguchi) برای اواخر آپریل یا اوایل می برنامه‌ریزی شده است. فضانوردان خدمه‌ی ۲ قرار است در پاییز ۲۰۲۱ به زمین بازگردند.

کپسول Crew Dragon توسط یک راکت فالکن ۹ اسپیس‌اکس از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا پرتاب خواهد شد و احتمالاً پرتاب این کپسول در NASA TV به‌صورت زنده به نمایش گذاشته می‌شود.

ناسا همچنین اعلام کرده که همچنان مشغول ماموریت خدمه‌ی سوم است که پس از ارسال خدمه‌ی دوم صورت خواهد گرفت. خدمه‌ی سوم شامل فضانوردان ناسا «راجا چاری» (Raja Chari) و «تام مارشبرن» (Tom Marshburn) به ترتیب به‌عنوان فرمانده و خلبان و فضانورد آژانس فضایی اروپا «ماتیوس مارر» (Matthias Maurer) به‌عنوان متخصص ماموریت می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا