واتس‌اپ

واتس‌اپ امکان تماس صوتی و تصویری روی کامپیوتر را فراهم کرد

واتس‌اپ بالاخره پس از مدت‌ها این امکان را فراهم آورده است تا دارندگان نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه بتوانند تماس صوتی و تصویری برقرار کنند.

واتس‌اپ که بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، قابلیت تماس صوتی و تصویری را روی نسخه‌ی دسکتاپ ارائه داده است که پیش‌تر فیسبوک مسنجر از شرکت مالک آن و همچنین سایر رقبا نظیر فیس‌تایم اپل و اسکایپ مایکروسافت آن را فراهم کرده بودند.

واتس‌اپ می‌گوید که این قابلیت را به دنبال رشد تماس‌های صوتی و تصویری طی یک سال گذشته به نسخه‌ی دسکتاپ افزوده است. با همه‌گیر شدن کرونا و خانه‌نشینی مردم کشورهای سراسر جهان، ارتباط از طریق پیامرسان‌ها رشد قابل توجهی به خود دیده است و واتس‌اپ پیش‌تر ۱.۴ میلیارد تماس صوتی و تصویری تنها در شب سال نو را گزارش کرده بود.

برای استفاده از قابلیت تماس صوتی و تصویری، به نسخه‌ی ۱۹۰۳ و ۶۴ بیت ویندوز ۱۰ یا نسخه‌ی ۱۰.۱۳ مک و جدیدتر نیاز دارید. همچنین گوشی همراه و کامپیوتر هر دو باید به اینترنت متصل باشند و همچنین این نکته ذکر شده است که درحالی که گوشی شما برای تماس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، همچنان باید آنلاین باشد تا ارتباط اولیه را برقرار کند.

قابلیت تماس ویدئویی نسخه‌ی دسکتاپ واتس‌اپ برای هر دو حالت پرتره و لنداسکیپ بهینه‌سازی شده است و از حالت تصویر در تصویر (Picture-in-picture) بهره می‌برد تا کاربران بتوانند در پنجره‌ای کوچک تماس خود را مشاهده کنند درحالی که به فعالیت‌های دیگر در کامپیوتر خود می‌پردازند.

خبر خوب این است که «رمزگذاری سرتاسریِ» واتس‌اپ برای تماس‌های نسخه‌ی دسکتاپ نیز به کار رفته است تا مکالمات شما به خصوصی‌ترین شکل ممکن باشند. این برنامه امسال به‌خاطر روی کار آوردن سیاست حریم خصوصی جدید خود که با آن تاییدیه‌ی کاربران را برای به اشتراک گذاری داده‌های پیام‌های تجاری با شرکت مالک فیسبوک تقاضا می‌کند و در غیر این صورت کاربران قادر به استفاده از این برنامه نخواهند بود، با حواشی متعددی مواجه شد و حتی هجوم کاربران از این پیامرسان به رقبا خصوصاً تلگرام و سیگنال را شاهد بودیم. واتس‌اپ اخیراً توضیحات دقیق‌تر و واضح‌تری را در این باره ارائه داده است. کاربران واتس‌اپ تا ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای تایید سیاست حریم خصوصی جدید این برنامه فرصت خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا