واکسیناسیون کرونا

یوتیوب ۳۰ هزار ویدئوی حاوی اطلاعات نادرست درباره‌ی واکسیناسیون کرونا را حذف کرده است

یوتیوب به تازگی از حذف بیش از ۳۰ هزار ویدئوی حاوی اطلاعات نادرست راجع به واکسیناسیون کرونا طی پنج ماه گذشته خبر داده است.

سخن‌گوی یوتیوب اظهار داشته است که بیش از ۳۰ هزار ویدئو را که دارای اطلاعات متناقض با گفته‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) یا سایر سازمان‌های حوزه‌ی بهداشت بوده‌اند حذف کرده‌اند.

یوتیوب در ماه اکتبر انتشار اطلاعات نادرست راجع به واکسیناسیون کرونا را ممنوع کرد و طی سال گذشته، بیش از ۸۰۰ هزار ویدئو را به‌خاطر اطلاعات نادرست درمورد ویروس کرونا از این پلتفرم حذف کرده است. واضح است که این رقم به فراتر از حوزه‌ی واکسن مربوط می‌شود و به‌طور کلی تمامی ادعای غیرمستند از لحاظ پزشکی را در بر می‌گیرد.

مرگ افراد، ناباروری یا کارگذاری میکروچیپی در بدن افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، بخش قابل توجهی از این ادعاهای نادرست و بی‌اساس هستند. در اوایل شیوع کرونا یوتیوب بستری برای تئوری‌های توطئه راجع به این ویروس و حتی ادعاهای کاملاً غلط مبنی درمان‌های آن بود.

علی‌رغم ممنوعیت انتشار چنین محتوایی، یافتن و حذف کردن آن‌ها برای یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی همچنان چالش‌برانگیز است. یکی از انتقاداتی که از همان ابتدا در سراسر جهان مطرح بوده، مربوط به سرعت پایین شبکه‌های اجتماعی در واکنش به انتشار اطلاعات نادرست بوده است و طی چند ماه گذشته این موضوع که این شبکه‌ها چقدر به گسترش محتوای بی‌اساس و گمراه‌کننده اجازه‌ داده‌اند مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، یوتیوب همیشه در اعمال سیاست‌های مختلف جهت حل چنین مشکلاتی پیشرو بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.اگرچه در هر صورت عده‌ی قابل توجهی تحت تاثیر اطلاعات غلط راجع به واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند و حتی می‌توان گفت که به همین دلیل نسبت به تزریق واکسن دچار ترس و نگرانی شده‌اند که بی‌شک نیاز به رسیدگی و آگاهی‌سازی گسترده‌تری دارد.

نظر شما راجع به اقدامات یوتیوب در جهت حذف محتوای نادرست درباره‌ی واکسیناسیون کرونا چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا