بازی Cyberpunk 2077

سازنده‌‌ بازی Cyberpunk 2077 در ۲۰۲۰ رکورد درآمد و سودآوری را شکسته است

استودیوی سی‌دی پراجکت رد علی‌رغم تمام مشکلاتی که به‌خاطر بازی Cyberpunk 2077 تجربه کرده، در ۲۰۲۰ به رکوردهای جدیدی رسیده است.

بازی Cyberpunk 2077 سال گذشته پس از سال‌ها انتظار سرانجام روانه‌ی بازار شد اما مشکلات فنی متعدد آن که استودیوی «سی‌دی پراجکت رد» (CD Projekt Red) همچنان مشغول رفع آن‌ها است، باعث شدند که این عنوان به آن عملکرد مطلوب سازندگانش دست نیابد و چالش‌های قابل توجه‌ای را به دنبال خود بیاورد؛ از بازپرداخت به خریداران ناراضی و حذف آن از پلی‌استیشن استور گرفته تا ضرر بیش از ۱ میلیارد دلاری به سهام‌داران سی‌دی پراجکت رد و به دنبال آن تشکیل دو پرونده‌ی شکایت علیه سازندگان و حتی احتمال جریمه‌ی نقدی.

بازی Cyberpunk 2077 با این حال توانست به نوبه‌ی خود عملکرد مناسبی داشته باشد و رکورد جدیدی در زمینه‌ی درآمد و سودآوری را برای استودیوی سازنده‌اش به ارمغان بیاورد. به گزارش GamesIndustry، سی‌دی پراجکت رد درآمد ۲.۱۴ میلیارد زلوتی لهستان (۵۶۲ میلیون دلار) از فروش در سال ۲۰۲۰ را گزارش کرده است که بیش از ۴ برابرِ درآمد ۲۰۱۹ و بیش از دو برابرِ درآمد ۲۰۱۵ زمانی که The Witcher 3: Wild Hunt به عرضه رسید محسوب می‌شود. این شرکت همچنین از سود خالص ۱.۱۵ میلیارد زلوتی (۳۰۳ میلیون دلار) خبر داده است که سه برابر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

اوایل این ماه، استودیوی سی‌دی پراجکت رد دوباره متعهد شد که تمام توان خود را برای رفع مشکلات فنی بازی Cyberpunk 2077 به کار بگیرد از آنجا که هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن این عنوان ندارند.

بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون در دسترس پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سریز ایکس و گوگل استادیا قرار دارد. اگرچه تا به اینجا اخباری رسمی درباره‌ی پروژه‌ی بعدی سی‌دی پراجکت رد منتشر نشده است، به احتمال زیاد نسخه‌ی جدید The Witcher عنوان بعدی این استودیو خواهد بود که البته انتظار نمی‌رود در آینده‌ی نزدیک از آن رونمایی شود. علاوه بر این‌ها لازم به ذکر است که سی‌دی پراجکت رد اخیراً اظهار داشته است که بازاریابی عناوین آینده را نزدیک‌تر به عرضه آغاز خواهد کرد و شیوه‌ی بازاریابی Cyberpunk 2077 را که مدت‌ها قبل از آغاز پروسه‌ی تولید اصلی‌اش معرفی شده بود در پیش نخواهد گرفت.

نظر شما درباره‌ی عملکرد بازی Cyberpunk 2077 و به‌طور کلی سازنده‌ی آن چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا