اسپیس‌اکس

اسپیس‌اکس چهار فضانورد دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است

شرکت «اسپیس‌اکس» (SpaceX) به‌تازگی چهار فضانورد دیگر از آزانس‌های فضایی مختلف را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است.

راکت Falcon 9 حامل فضانوردان Crew-2 داخل فضانورد Crew Dragon از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا سه روز قبل در ۲۳ آپریل مصادف با ۳ اردیبهشت به فضا پرتاب شد. این خدمه که شامل دو فضانورد از ناسا، «شین کیمبرو» (Shane Kimbrough) و «مگان مک‌آرتور» (Megan McArthur)، یک فضانورد از آژانوس هوایی ژاپن (JAXA)، «آکیهیکو هوشید» (Akihiko Hoshide) و یک فضانورد از آژانس فضایی اروپا (ESA)، «توماس پسکت» (Thomas Pesquet) می‌شود، روز بعد (۲۴ آپریل مصادف با ۴ اردیبهشت) به ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station یا به اختصار ISS) رسید و تمامی این پروسه در NASA TV به‌صورت زنده پخش شد.

ماموریت خدمه‌ی دوم (Crew-2) دومین پرواز عملیاتی کپسول Crew Dragon از اسپیس‌اکس و سومین پرواز حامل فضانورد به‌طور کلی به شمار می‌رود.

اولین پرواز حامل خدمه‌ی Crew Dragon در می ۲۰۲۰ با فضانوردان ناسا «داگ هرلی» (Doug Hurley) و «باب بنکن» (Bob Behnken) طی ماموریت  Demo-2 صورت گرفت. این پرواز آزمایشی موفق راه را برای اولین پرواز عملیاتی (Crew-1) هموار کرد که در نوامبر ۲۰۲۰ با فضانوردان ناسا «مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins)، «ویکتور گلاور» (Victor Glover) و «شانون واکر» (Shannon Walker) و و فضانورد JAXA «سویچی نوگوچی» (Soichi Noguchi) در جریان قرار گرفت. این خدمه در کپسول Crew Dragon دیگری هفته‌ی آینده به زمین بازخواهند گشت درحالی که فضانوردان خدمه‌ی دوم ۶ ماه آینده را همچنان در فضا سپری خواهند کرد. خدمه‌ی اول در واقع اخیراً رکورد گذراندن بیشترین روز در فضا توسط خدمه‌ای فرستاده شده توسط یک فضایپمای ایالات متحده‌ی آمریکا که پیش‌تر در اختیار خدمه‌ی فضاپیمای آپولو که در ۸ فوریه‌ی ۱۹۷۴ به ایستگاه اسکای‌لب فرستاده شده بودند قرار داشت را شکسته‌اند و تا زمانی که به زمین بازگردند نیز به تعداد روزهای این رکورد افزوده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا