تسلا سرانجام تصمیم گرفته است که روشی جدید را برای نظارت روی راننده در پیش بگیرد و برای این امر از دوربین داخل خودروهای خود استفاده میکند.
تسلا از این به بعد از دوربین بالای آینه عقب در خودروهای Model 3 و Model Y خود بهره میبرد تا اطمینان حاصل کند که رانندگان زمان استفاده از سیستم کمک رانندهی پیشرفتهی این شرکت تحت عنوان اتوپایلت، به جاده توجه میکنند.
تا قبل از این، روش اصلیای که خودروهای تسلا میزان توجه راننده را مورد ارزیابی قرار میدادند، از طریق حسگرهای گشتاور (Torque sensors) در فرمان بود که روشی بسیار مبتدی جهت اطمینان یافتن از کنترل فرمان توسط راننده محسوب میشود. در این روش اگر فرمان به اندازهی کافی بازخورد دریافت نکند، خودرو هشدارهایی صوتی و تصویری که به تدریج بیشتر میشوند را از خود نشان میدهد.
تسلا درحالی این تغییر را در پیش گرفته است که ناظران، مقامات و کارشناسان ایمنی سالها از این شرکت میخواستند تا روشی بهتر را برای نظارت روی حرکات رانندگان ارائه دهد. حتی مدیر عامل این شرکت یعنی «ایلان ماسک» (Elon Musk) اعتراف کرده است که تصادفاتی که در حال اتوپایلت رخ داده، ناشی از بیاهمیتی بیش از حد رانندگان به خودرو بوده است. با این حال، وی با ارائهی سیستم نظارت بر رانندهی قویتر و دقیقتر در خودروهای تسلا مخالفت کرده بود و در آن زمان اظهار داشته بود که این فناوری «بیاثر» است. شرکتهایی نظیر «جنرال موتورز» (General Motors) و «فورد» (Ford) در حال حاضر خودروهایی را در اختیار دارند که از سیستمهای ردیابی چشمِ مبتنی بر دوربین جهت اطمینان از توجه راننده به جاده و خودرو برخوردار هستند.
از جدیدترین و مهمترین اخبار مرتبط با تسلا طی چند وقت اخیر میتوان به تعویق تولید رودستر تا سال ۲۰۲۲ اشاره کرد؛ خودرویی که پس از رونماییاش در ۲۰۱۷ قرار بود در ۲۰۲۰ به تولید برسد اما این امر به ۲۰۲۱ موکول شد و حال تاخیر دیگری را متحمل شده است. همچنین ایلان ماسک اظهار داشته که به دنبال این است که رودستر امکان معلقشدن در هوا را داشته باشد که بیشک قابلیت بسیار جذابی است اما چالشهای قابل توجهی پیش روی آن خواهد بود. ضمن اینها، اخیراً گزارشی مبنی بر مبتلا شدن ۴۵۰ تن از کارکنان کارخانهی تسلا در کالیفرنیا به کرونا منتشر شده بود و پس از زمزمهها و اتهاماتی مبنی بر جاسوسی این شرکت از چین به وسیلهی خودروهای خود، ایلان ماسک به شخصه تمام این اتهامات را تکذیب کرد. علاوه بر اینها، درحالی که تسلا در ماه مارچ پذیرش بیتکوین در معاملات خودروهای خود را آغاز کرده بود، اخیراً در این زمینه تجدید نظر کرد و اعلام کرد که تسلا دیگر بهخاطر نگرانیها بابت گرمایش جهانی بیتکوین را نمیپذیرد از آنجا که «رمزارز ایدهی خوبی است اما نباید به ضرر محیط زیست تمام شود».
لینک کوتاه: